sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

כדי לקיים הלכה למעשה את מצוות המהפיכה הציונית , קודם שאימת היטלר הפכה עולם גדול לשאייה רוחנית ואת עם ישראל הגדול לשבר עם . שורה שלימה של בית"רים עוברת לפני עיני , שכול אחד מהם תרם תרומה גדולה לעיצוב דמות בית"ר אם בימיה הראשונים ואם בשנים הבאות . חלק מהם אתנו בחיים , עד מאה ועשרים , וביניהם מראשי התנועה וגם בית"רים מן השורה , שידעו בעזרת מעשים קטנים , מעשי יום-יום , לקרב את הגאולה . גם עליהם יסופר באחד הכרכים הבאים . שניים מחברינו — את מי שקדם לחברים , לחבורה הראשונה , את הד" ר י ע ק ב ה ו פ מ א ן , ואת מי שפתח בשרשרת חדשה של גבורה עילאית , את שלמה בן יוסף- מבקש אני להזכיר במיוחד אף בפתח הכרך הראשון לספר הכללי על תולדות בית"ר . יעקב ה ו פ מ א ן היה יהודי לאומי , אם גם רחוק מפעילות לאומית . לריגה הגיע מרוסיה כקצין רופא , ומילא r > pnn היסטורי בהקמת תנועת הצה"ר ובית" ר . הקבוצה שהתלכדה סביב ז'בו טינסקי ראתה את עצמה כחוג רעיוני בראש וראשונה . הופמאן שיכנע את ז'בוטינסקי , שיש להקים תנועה חדשה — מיפלגה חדשה . בצדק טען שללא מיסגרת אירגונית , לא ניתן להגשים את רעיונותיו . את 'השידוך' בין הקורפוראציה של הסטודנטים 'חשמונאי' לבין ז'בוטינסקי עשה הד"ר הופמאן . הוא שיעץ לי להמתין בתחילת ההתארגנות , ש'הרי בעוד חודשים אחדים יגיע ז'בוטינסקי / וצדק . סביבו וסביב ביתו התרכזה כל הפעולה בראשיתה . על צעדיה הראשונים של התנועה הוחלט בביתו . חדר קבלת החולים שלו הפך בהדרגה למישרד התנועה . ד" ר הופמאן הזניח פראקטיקה עשירה , התמסר לבית '' ר ולהצה"ר , והיה הכתובת לכול בעיותינו . אין לתאר את שנותיה הראשונות של בית"ר בלעדיו ובלי רעייתו מרים . בעינינו היה ד"ר הופמאן בא כוחו של זאב ז'בוטינסקי . היה זה די והותר . לא היה לו כל תואר רשמי , אלא שיצא לו שם גם ללא התואר . לימים נבחר בכינוס העולמי כשופט בית"ר . ב 923 ו 'נולד' שלמה בן יוסף . באותם ימים 'נולדו' לוחמי מלכות ישראל הגיבורים על מפקדיהם וקציניהם , כולם - כאילו 'נולדו' עם תקומת בית"ר . בבית"ר למדו לשיר ולהילחם , לצעוד בגאון לקראת החיים וגם למות בצחוק על שפתיים . והראשון ביניהם , שלמה בן יוסף . שלמה , שקט , צנוע , פשוט - איש השורה . בקן שלו לא הצטיין בשום דבר מיוחד . ברם גילה מסירות , נכון לכול שירות , וכול פקודה קיבל באהבה . שלמה בן יוסף חלם על עלייה , עלייה בלתי ליגאלית . בגורלי נפל להביא את הקבוצה שבה החל את דרכו למולדת , מגבול ארץ פולין ועד לנמל באיטאליה . גם בדרך לא הורגשה במיוחד נוכחותו . במולדת התגייס לפלוגות הגיוס , ונשלח לראש פינה . מאושר היה , סוף סוף נתגשם חלומו . אולם משהו בלתי מובן לו , לבן יוסף . הוא שמע על התקפות ערבים מזויינים על יהודים , על יריות ביהודים בכבישי המולדת , על קריאה מצד היהודים להבלגה , ועל התקווה , שמישטרת המאנדאט תבטיח ליישוב את ביטחונו . הוא לא יכול להשלים עם המחשבה , שכאן , במדינתו , מישהו זר ישמור על ביטחונו וקיומו , ושכבישי ישראל לא יהיו פתוחים לפניו . בן יוסף החליט להביע את מחאתו , החליט למרוד . לא בקרב פנים אל פנים עם אויב כשמסביבו חבריו לנשק , נפל שלמה בן יוסף . מידי תליין מת . ימים ולילות ארוכים ישב והמתין בשלוות נפש לרגע שבו יובילו אותו לתלייה . בדרך התנהגותו בימי המישפט , וביומיים שבין מתן פסק הדין ושעת התלייה , נתגבשו ונזדככו בו כל הסגולות הנפשיות וכול התכונות , שאותן רצה ראש בית"ר לראות בבניו - בני בית"ר .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help