sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

יילים , אזרחי המדינה , באמונה זו טמונה המהפכה הפסיכולוגית שהנוער הבית '' רי ביצע . כבר בגולה שייכים היינו למדינה שתקום . והעולם שמסביבנו נראה לנגד עינינו זר ורחוק ובצבעים אפורים . העוני לא היה בכוחו לדכא , ידענו שהוא חולף . ה'גוי' לא נראה לנו נורא ואף בריטאניה הגדולה לא הפחידה אותנו . 'המישחק' כביכול בצבאיות היה רק פועל יוצא מתפישתנו הממלכתית החדשה . קיבלנו על עצמנו גינונים ומינהגים חדשים . ביקשנו להחדיר מידות של הדר ביחסנו עם הזולת ביקשנו לחלוק כבוד לזולת . מומחי לשון ו'טובי טעם' לעגו לפניותינו לזולת בלשון 'אדוני . ' בשביל ראש בית '' ר היתה זו הרבה יותר מצורת ביטוי . במלה 'אדוני' רצה ראש בית '' ר לבטא יחס של כבוד שהוא חש כלפי אדם ויהודי . ראש בית"ר דיבר על נימוסים , על קפדנות בלבוש , על יחס לאשה , על יחס להורים , למפקדים , לקן . ותילבושת בית"ר , סגולות מיוחדות לה ו הלובש אותה הוא חייל האומה והוא בן מלך , שהריהי משווה עני ועשיר , מיוחס ופחות מיוחס . לבשת את חולצת בית"ר שציבעה היה כצבע אדמתנו , ולקחת על עצמך מרצונך הטוב , בהתנדבות , עול גדול וכבד מאוד - לשרת את העם . כלפי ראש בית"ר היינו כולנו שווים . כל אלה - צורת הדיבור , ההתנהגות , החיים , הלבוש , השימחה , הם הם סממני הבית"רי . סימפוניה גדולה חוברה על ידי ראש בית"ר , ובה הרבה פרקים r פרק של צבאיות , פרק המרד , פרק ההתנדבות והחלוציות . ממעיין אחד מבית"ר נבעו כמה זרמים - אצ"ל ולח"י , שהעזו במילחמה והעפילו לשיחרור הארץ מעול שילטון זר , עד שבא העם כולו לנהל את מילחמתו למען קיום מדינתנו החדשה . ? בית"ר , אירגון חיילי באופיו , וחייליו שרויים בתנופה מתמדת , בהכשרה - בדרך לעלייה לציון , ובפלוגות גיוס ובמחתרות — בציון . הבית"רים כותבים בגופם ובחילם פרקים בהיסטוריה היהודית החדשה . חיילים מתנדבים אינם נותנים את הדעת לכתיבת ההיסטוריה שלהם . הם רואים את התנדבותם כדבר מובן מאליו . וכך כאילו ראתה בית"ר בכלל את כתיבת ההיסטוריה שלה כעניין שוליי , שבוא יבוא זמנו . בינתיים חוסל רוב גולת ישראל באירופה . חלק גדול של חומר רשמי ואישי ירד לטימיון . כתיבת ההיסטוריה של בית"ר נעשתה בתנאים הללו מיפעל קשה שבעתיים . כרכיו הראשונים של הספר על קורות בית '' ר ידונו בתקופה הגדולה , שחוללה את חידוש מלכות ישראל , ועד לתקומת המדינה במאי . 1948 בתוכניתם של הוותיקים היוזמים להוסיף — בהמשך הימים עוד כרכים אחדים - מיפעלים סיפרותיים היסטוריים , ובכללם ספר זיכרון לראשי התנועה ולחבריה , לכול אלה שנפלו בדרך ולא זכו לראות בעיניהם את תוצאת מאמציהם ומאבקם - את מדינת ישראל וירושלים השלימה בירתה , ולכול אלה שנפלו או מתו במילוי תפקיד במילחמתה של המדינה להבטחת קיומה ועתידה , ולהבטחת ממלכתיותו של העם העברי בכלל . חוב מוסת קדוש חייבים הננו לגיבורים מפוארים , לאלה שנפלו עם נשקם בידם בגיטאות וביערות , ולאלה שהוציאו נשמתם אחר כישלון מילתמתם נגד היטלר ועוזריו במחנות ההשמדה - ביניהם קציני שילטון , נציבים , מפקדי גלילים ומפקדי קננים . חוב חברי מוסרי מיוחד חייבים אנו לחיילי הבריגאדה העברית , וללוחמי בית"ר , ללוחמי אצ"ל וללח"י - מקרב אנשי בית"ר שנפלו . את זיכרם שומרים אנו בלבנו לנצח . נקווה , שזיכרם יועלה על דפי ספה ולא יישכח מתולדות מילתמת העם לשיחרורו . בדרך זו נציב יד זיכרון לא רק לבנים , אלא אף לאבות , לעם גדול' שהאמין בראש בית"ר ובבית"ר , שידע את צדקת מלחמתה של בית"ר לצבא עברי , אלא שלא תמיד הספיק כוחו למרוד ברבבותיו במנהיגיו ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help