sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:327

דוגמתנו , את תודעתם הלאומית , ד 1 נוער שלהם משתדל לחקות את חלוצינו , את חיילי הגדוד שלנו ואת טרומפלדור — רק בכיוון העניין הערבי . כל זה כשלעצמו יפה מאוד : תמיד חלמנו להיות בארץ ישראל לא רק מתיישבים , אלא גם נושאי תרבות . ואולם , כל זה היה יכול להיות טוב בשבילנו רק בתנאי , שהיינו גדלים , עם כל זה , מהר למדי . אין אנו גדלים , העלייה — אפסית , ואם לא ישתנה המשטר , היא תישאר אפסית . ואילו יריבנו הולד וגדל , הן מבחינה חומרית והן מבחינה רוחנית ו וכל זה — על חשבוננו . העסק אינו כדאי , ולמענו אין טעם לא לשקר ולא "לנהוג בקמצנות . " ואולם אין זה העיקר , אלא הנקודה העיקרית היא — כמו תמיד ועל כל צעד ושעל בציונות — מדינית . נניח , שתתפשט בעולם ידיעה , שהיהודים והערבים בארץ ישראל "עשו שלום , " ויהיה זה אפילו שלום גרוע , ומצד שני הצדדים — שלום בלתי הוגן : למחרת , אחר השלמה זו , יקום בארץ ישראל פארלמנט בעל רוב ערבי , ואז הכל אבוד . נימוקנו היחיד נגד הפארלמנט , כלומר , נגד מסירת השלטון על הארץ לידי שכנינו , מתבטא בכר , שהם נגדנו ונגד הזכויות , שניתנו לנו על פי המאנדאט . ואם אנו עצמנו נצהיר , שבא השלום , כלומר , שהם הרגיעונו , ואין אנו פוחדים עוד שמא הם ידכאונו , אז תיעלם כל אפשרות להיאבק נגד פארלמנט בעל רוב ערבי , פארלמנט , שהפיקוח על העלייה יהיה בסמכותו ( שאם לא כן — הערבים לא "יעשו שלום . ( " על כן , כל הדיבורים הללו של רודפי השלום , וצעקה ז , 1 שנידונה לגנאי עוד בכתבי הקודש , בדבר "שלום , שלום , ואין שלום — , " כל אלה הם לא רק פריצות מחשבה , אלא גם בגידה . את השלום עם הערבים רוצים אנו כולנו . אולם , אין אנו יכולים לשלם בעדו באותו ויתור , שתובעים מאתנו הערבים . ויש להתחשב בכך . לפיכך , הדרך לשלום מעשי , כלומר , להשלטת סדר בארץ ולמניעת אלימות , מתבטאת בשמירה ממשית על הסדר : זהו עניינה של לונדון , עניין ה"מיתקפה המדינית , " ודרך אחרת — אין .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help