sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:326

אם שתי הקבוצות הראשונות אינן אלא דבר היתול , לא הייתי אומר זאת על הקבוצה השלישית . על יסודות כאלה ניתן להגיע להסכם עם הערבים . עלייה קטנה — כזאת , שלא היתה משפיעה על אופייה הלאומי של הארץ , מתירה אף אמריקה הקנאית . ואילו כאן יש עוד אותו פיתיון , שכנדוניה לכל מאה עולים יהודים מובטח מיליון לירות ל"מפעל הבניין . " ל כ ר היו הערבים מסכימים , בלא ספק . אם שתי הקבוצות הראשונות אינן מעיזות "ללכת אל הערבים , " משום שלאמיתו של דבר הן מכירות בדווסר תקווה של תחבולתם ובחוסר מנוס של סירוב הערבים , — הרי הקבוצה השלישית "אינה מעיזה" מסיבה אחרת ; היא מפחדת , שהיהודים לצרחו פה אחד : "בשום פנים ואופן לא " ! וכמובן יצרחו כך . וכד מדשדשות במקום שלוש הקבוצות הללו של רודפי השלום — הגילוי חסר הטעם והתועלת המובהק ביותר של פריצותנו הרוחנית . לאחר שכתבתי מה שכתבתי עד כה , הראיתי את כתב היד למכר לא מפלגתי אחד . הוא שאלני : " הרי יתכן , שבאמת ניתן 'להרוויח זמן' ? אם נניח , ש'לא לנהוג בקמצנות , ' כפי שהתבטא הלז . והרי גם שנים מספר — יש בהן משום החלפת כוח מועילה . עוד 40 , 30 ואולי 100 אלף יהודים , עוד שורה של גקודות יישוב או שכונות יהודיות — הרי זה חשוב מאוד . האם מיטיבים אתם לעשות , שאתם מגלים את המשחק " ? זוהי שאלה רצינית , והגיע מועד להשיב עליה בגלוי . כן , אני "מגלה את המשחק" ברצון רב , משום שמשחק זה מזיק לנו , ובכל כוחנו יש לעשותו לבלתי אפשרי . קודם כל , המשכה של השיטה הנוכחית מחזק את יריבינו יחסית יותר מאשר אותנו . במילות החיבה של רודפי השלום יש אמת אחת : אנו , באמת , מעשירים את הערבים , ובכל המובנים . לא רק שאנו ממלאים את כיסיהם בזהב — בעד הכל , החל בחלקות אדמה וכלה במלפפונים וצנוניות , — אלא שאנו משלמים במסינו גם בעד בתי הספר הכפריים והעירוניים שלהם . נכון : אנו מלמדים אותם שיטות חקלאיות חדשות . אנו מלמדים אותם גיהות , וזה נותן אותותיו בתנאיה הדמוגראפיים של האוכלוסייה הערבית . הם מהלכים בביתני תערוכתנו , מתבוננים היטב בתעשייתנו , וכעבור שנה יתחילו לבנות אותם בתי חרושת עצמם , ואילו את ההון קל להם יותר להשיג — הוא יימשך ויגיע אליהם בעצמו , משום שאצלם העבודה היא זולה . אנו , לבסוף , מעלים אצלם , על ידי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help