sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:325

מעשירים אותם , מלמדים אותם להשתמש בטראקטורים , מקרבים אותם לתרבות , ובכלל עושים מהם "בני אדם . " אם יוסבר דבר זה כהלכה , הם יניעו בראשיהם ויאמרו ו "זה דבר אחר — אם כך הם פני הדברים , ברוכים הבאים , ! פרו ורבו ואכלסו את הארץ . " טוב במיוחד יהיה , אם , מלבד זאת , נסביר להם עוד את תורת שפרינגר — באותה גירסה , שבה נמשכו אחריה ה"אכסטרנים" מן ה"בינד" המנוח ו אומה , בתור שכזאת , אין לה צורך בחבל ארץ , והעיקר אוטונומיה אישית , ומי הוא רוב ומי מיעוט — דבר זה אינו חשוב כלל וכלל . אילו רק הבינו הערבים אמת זי ( ולולא התעקשו לשאול , י לשם מה איפוא לכם כל הריכוז הזה של היהודים בארץ ישראל , (? או אז היתר . ארץ הקודש נהפכת לאולם ריקודים אחד בשביל מחול צוהל ללא הפסק . לא כדאי לדון על התופעה המאנילובית הזאת ברצינות . כדאי רק לציין דבר אחד 1 ביסודה של תפיסה ז 1 מונח בוז תת הכרתי עמוק אל הערבי ; אצל הקבוצה הראשונה הבוז הוא רק תת הכרתי : הם משוכנעים , שהם מכבדים את הערבים . יש קבוצה שנייה , שמקבלת את השראתה מבח הכרתי לגמרי . נציגה הבולט ביותר לימד אותי לא אחת : "האמן לי , מטרותינו הן אותן מטרות עצמן . גם אני רוצה ברוב יהודי . אולם יש לומר דבר אחר לגמרי . אם לא ננהג בקמצנות , נמצא גם ערבים , ואפילו בעלי השפעה , שיאשרו בקול רם את אמיתות הבטחותינו המרגיעות . ובאופן כזה , נרוויח זמן . " " דבר בגלוי , " שאלתי , "אתה רוצה לרמותם " ? " לשם מה מלים כאלה " ... " ואתה מאמין , שלעם נבון כזה , כמו הערבים , אפשר להגיש כל זה , והם יבלעו זאת ? " אפשר . הם יבלעו זאת . אני מכיר אותם " ! לא כדאי גם לדון על "תפיסתה" של קבוצה זו . ולבסוף , הקבוצה השלישית ! אלה מביטים על העניין בצורה עמוקה יותר ; הם מבינים , שלא מלות חיבה ולא ערמה קרתנית לא יעזרו , ועל כן הם מציעים ללכת לוויתורים ממשיים . כן , לא ניהפך לעולם לרוב בארץ ישראל ; ולפיכך אין כל טעם לשלול מן הערבים את זכות הפיקוח על עלייתנו . קודם כל , יש לתמוך בדרישתם בדבר הקמת פארלמנט אמיתי . כמובן , בעל רוב ערבי : שהרי הם רוב האוכלוסייה . כמובן , אז יהיה תלוי הדבר בהם , כמה יהודים , ובדיוק — לאילו יהודים , יש להתיר עלייה לארץ ישראל , והם לא יתירו עלייה גדולה ; אולם עלייה לא גדולה יתירו , כיון שלא יפחדו עוד מפנינו , ובשבילנו יהיה בכך די . אחר כך מתחילה אותה פילוסופיה , שבה מקובל אצלנו לבייש את שמו וזכרו של אחד העם ( אין לו חלק בזה — הוא תיאר לעמו את ה"מרכז הרוחני" כארץ בעלת רוב יהודי < עיין המאמר "שלוש מדרגות . ( "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help