sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:323

השלום עתה מייבבת אצלנו בציונות , בצורה מרעישה מאוד , מקהלת רודפי שלוס , השואפים להשיג ( על ידי הטפה ליהודים בלבד ) השלמה עם הערבים . קשה להיפטר מרגש בחילה : למחרת , לאחר שחיטה כה שפלה ומאוסה — הבה נתוודה בחטאינו ונבקש , שלא בכינו להבא . אפילו אני , עם כל זלזולי האורגאני בחלקו הניכר של ההרכב הבכיר והזוטר בציונות של ימינו , לא ציפיתי להתרפסות תהומית כזאת . אף על פי כן , יש לדחות את רגש התיעוב ועוד פעם להתבונן היטב בעניין זה לגופו של דבר . שלום עם הערבים , כמובן , דרוש ו אין צורך לגמרי בהטפה בנושא זד . לפני היהודים . אנו כולנו , מאה אחוז , רוצים בשלום . וזה עידן ועידנים היה יכול להיות שלום ( שלום אמיתי , כלומר , בנוי לא על "אהבה , " שאינה יכולה להיות , אלא על גורמים אובייקטיוויים , ( אילו נהגה ממשלת ארץ ישראל באופן אחר . אילו ראו הערבים , שאנגליה גמרה אומר , בצורה נחרצת , לעודד עלייה יהודית ולא תסבול שום אלימות ; אילו ראו זאת למעשה , על פי סימנים משכנעים של כל שיגרת הביצוע הממשלתית , אז גם היה בא השלום , וזה מכבר . הערבים הם עם נבון למדי , כדי שלא יחלמו על הבקעת קיר ברזל בידיים ריקות , או אפילו כשמקל בידם , אם הם מאמינים בכך , שיש קיר ושהוא עשוי ברזל . אילו האמינו בכך , כי אז לא היה איש שועה למסיתים , ובראש התור היו מופיעים אצלם בני אדם מתונים ומיושבים בדעתם ולקראתם היו באים גם מצדנו בני אדם מתונים ומיושבים בדעתם — ותודה לאל , אין הם מועטים אצלנו , אלא אדרבה , אפילו רבים , שלא לפי מסיבות הזמן , — והיו מגיעים עמהם מהרה לידי הבנה . אז היו ניתנות לערבים ערובות בדבר שוויון זכויות , אי פגיעה ברווחת עמלם , אוטונומיה תרבותית , ובכלל — כל מה שאנו שואפים להשיג לעצמנו בכל הארצות . אז היה מ ^ תרר שלום . במקום זה התנהגה הממשלה כמסית הראשי . מפני זה אין שלום .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help