sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:320

הפעילות המדינית של ההנהלה הציונית שלנו מסתכמת בזאת , שהיא מתכ תבת עם השרים וחמזכירים , או שיוצאת עמהם לשיחות . אם על מעשה שתדלנות כל "שהוא יענה השר או המזכיר "בלתי אפשרי , " או "עוד לא הגיע זמנו , " מודיעה ההנהלה ! "אין מה לעשות — אנגליה אינה רוצה " ... זה מכבר הצבענו על כך , שכל התהליך הזה הוא בגדר בזבוז זמן וחסר תועלת . כל ממשלה וכל ביורוקראטיה נוטות תמיד להתחמק מרפורמות רציניות : הדבר ידוע מראש , ואם כל הבעייה מסתכמת בכך , שיש "לברר" אם רוצה המיניסטריון להעמיס על שכמו את משא הבדיקה המחודשת , המסו בכת והאחראית , של המצב הנוכחי , — לשם כך לא כדאי לכתוב מכתבים או לבקש פגישות ו בוודאי שאין הוא רוצה בכך , ואין כאן מה "לברר . " הטאקטיקה הציונית הנכונה מסתכמת בכך , שתהא נכונות להכשיר מראש את האווירה ללחץ ציבורי לשם השגת כל תביעה רצינית ויסודית . אין משמע הדבר , שיש לזכות באהדתם של כל חמישים מיליון תושבי האיים : אך מצד אחר , אין משמע הדבר גם , שאפשר להסתפק בשיחה עם שר או עם מזכיר . יש באנגליה חוג , המביע את דעת הקהל הכללית : , ma natio politica המצויה בכל מדינה נאורה . לפני ה"הליכה לשר" יש להכשיר את החוג הזה . "להכין , " ושוב , "להכשיר" — אין משמע הדבר , שיש להשיג הסכמה מפורשת של הכל ושל כל איש ואיש בחוג הזה , ואפילו לא של הרוב . אולם דבר אחד הכרחי , והוא , שה"חוג השולט" הזה יודה במציאותה של הבעייה , שאותה אנו רוצים להציג , כבעייה העומדת על הפרק , משום חיוניותה ודחיפותה ; שהממשלה , שחבריה עצמם נמנים תמיד עם החוג הזה וחיים יום יום בסביבה המשתייכת אליו , תרגיש ותשמע לא רק מאתנו , אלא גם מבני סביבתה על כך , שהגיעה השעה לטפל בבעייתה . רק אחר זאת כדאי "ללכת אל השר . " המהלך הדיפ לומאטי צריך להיות המעשה האחרון בשלשלת , היוצרת "לחצים , " לא הראשון . אצל הדיפלומאטים הציוניים הוא אפילו אינו ה"ראשון , " אלא פשוט המעשה היחיד — ראשית הכל ואחרית הכל . זה חסר תועלת . אני מבין היטב , מדוע צועדת הדיפלומאטית הרשמית שלנו בדרך הסרת תקווה זו . הכשרת האווירה אינה יכולה להישאר בגדר סוד . האדון השר והאדון המזכיר ידעו , שהציונים משתדלים לגייס דווקא את האנשים הרצויים לשם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help