sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:253

הם בזכרונם משהו בדומה ל"זמסטוו '" משופר בתוספת רשות להשתמש בלשונך . זו אינה ציונות . קשה לפקפק בעובדה , שגם מחברי תכניות כאלה עצמם מבינים את כל זאת , ואשר על כן כוונתם האמיתית היא אחרת . הם ודאי רואים בתכניותיהם רק תקופת מעבר ולא את מטרתה הסופית של הציונות ; רוצים הם , כפי הנראה , להשיג רק הפוגה , אתנחתא כדי עשר שנים , אפשרות להתחזק כראוי ולוא גם בקאנטונים אחדים ואחר — "עוד נראה . " ובזה הרי העניין — שלא "נראה עוד . " לא "נראה" דבר , פרט לחוסר אפשרות גמור לנהל התיישבות רצינית מחוץ לקאנטונים היהודיים ; ואם הכוונה היא לבנות את כל ארץ ישראל מדן ועד באר שבע על בסיס של " דו לאומיות" חוקתית , — הרי בכלל לא נראה במו עינינו בשום מקום בארץ ישראל התיישבות רצינית . לכן , חוזרים אנו ואומרים בפעם המאה ; אין להעלות על הדעת אפשרות של התיישבות במקום בו הרשות הממלכתית מכשילה אותה ; ועתה חוזרים ואומרים אנו , כי גם הקונגרס ה 15 הבין ואישר אמת זו . אלה המאמינים ברצינות , שאפשר לקבל את הסכמת הערבים לתכניות של " דו לאומיות , " או של "שיטת הקאנטונים , " אינם יכולים שלא להבין , שתמורת הסכמה כזאת על הערבים לקבל ויתורים רציניים וערבויות רציניות . אופיים של הוויתורים והערבויות , שהם עלולים לדרוש , ברור למדי . אם מדובר בהכרה בארץ ישראל כולה כמדינה "דו לאומית , " הרי הדרישה הערבית המינימאלית תהיה ערובה , כי לעתיד לבוא לא תבוצע , בלא הסכמתם של הערבים , כל רפורמה בחקיקה , לא ייעשה שום צעד מנהלי ולא יוענק שום זיכיון כלכלי . פחות ממינימום זה אף לא יעלה על הדעת להציע להם . מובן , שעצם ההנחה , שהערבים , שמספרם רב ממספר היהודים פי ארבעה בארץ ישראל הערבית , לא ידרשו פארלמנט שווה זכויות ובו ייצוג יחסי — הנחה זו כשלעצמה חורגת בהרבה מתחום החזייה המותרת . אד הבה נתאמץ ונתאר לעצמנו , כי הערבים הם מלאכים , וכי יסתפקו בזכות אחת בלבד — זכות ה"וטו , " כלומר , תינתן 5 מוסדות של מיניהל מקומי עצמי ברוסיה בשנים שבין 1864 ל , 1918 שבא במקום פיקוח האצולה על ענייני הכפר , פיקוח זה בוטל בעקבות ביטול צמיתות האיכרים ב . 1861 ב 1918 ביטל השלטון הסובייטי את פעילותם של מוסדות אלה , ותפקידיהם נמסרו לסובייטים המקומיים .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help