sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:216

הממלכה האמיתית של הקבצנים , לובשי הבלויים והילדים הרעבים , — הריהי דווקא רוסיה הסובייטית : — לא אנגליה , לא צרפת וגם לא אמריקה אינן צריכות להיכלם בפניה , ואבסורד גדול עוד יותר הוא לחוות בושה ז י ז תוך הרגשה , כאילו אף אנו עצמנו הנחנו לעצמנו להשתכנע , כי "במסגרת המשטר האינדיווידואליסטי" תופעות אלה הן "בלתי נמנעות . " פטפוט . כשם שאבעבו עות וחולירע , עבדות , עינויים , גיטו , קבלת שוחד בדין , וכשם שכל מחלות הגוף או החברה יסולקו ביום מן הימים , כר גם יסולק העוני , והוא יסולק " במסגרת" אותו משטר כלכלי אינדיווידואליסטי , שידע לגבור על החולירע ועל משטר שיעבוד האיכרים . אין זו הפעם הראשונה , שאנשים טובים מתנסים בהרגשת בושה לנוכח רעה חולה זו , שטרם מצאה לה פתרון . "בושה להסתכל בעיניו של האיכר , " כתב טורגנייב . כך דיברו גם באמריקה מתנגדי העבדות ערב מלחמת האזרחים . כזאת אמר בלי ספק גם מיראבי לפני שנת . 1789 ובלחץ משותף , תוך התקדמות הדרגתית לכיוון אותו הליבראליזם ואותה הדמוקראטיה , איש איש בסביבתו ובתקופתו , נמחה מעל פני האדמה זכר העבדות ובעלי העבדים . הדבר עלה בידם , משום שהם לא "קיפלו את זנבם , " לא עשו בידיהם תנועת יאוש . ולא אמרו : "כיצד נוכל ? הרי זו משימתו של מעמד אחר , ענייננו — לחלוף מן העולם , " אלא להיפר , הם באו לכלל הכרה , שכל בעיות החברה הן דווקא בעיותיהם שלהם , ודווקא עליהם לפתור אותן . כד בדיוק יגיע יום , כאשר אנו , דווקא "אנו , " בלא להיזקק לשום שלטון מעמדי של הפרוליטאריון , נבטל בהדרגה את העוני מן העולם . באומרי "אנו , " אין בכוונתי לומר , שהבורגנות לבדה תעשה זאת בלא עזרת הפועלים . בעבודה מדינית אין פעילות מונופוליסטית : יש רק פעולת גומלין של המעמדות , ובמקום בו מופרת הדדיות 0 כמו ברוסיה , — שם נולדים הגעגועים לבורגני . בכלל , אין פטפוטי הבל גרועים מאלה הקשורים בדיבורים על "שליחותו" המונופוליסטית של מעמד זה או אחר . אד משנעשה הדבר לאופנה , ואת המלה " בורגנות" חסכו לכינוי גנאי , הרי שכשרה השעה להכריז מתור הכרה עמוקה — לתועלת שני הצדדים — כי כל עוד תאיר השמש והארץ תצמיח דגן , ינהיגו את העולם הרעיונות שלנו . מהיום בו באו לקיצם ימי הביביים ונתחדש בעולם מחזור הדם של היצירתיות , מהיום בו התחיל איש הרנסאנס לחפש דרכים חדשות לייצור ולחליפין , — מאו תו היום מנהיג את העולם נושא חזון היוזמה הפרטית , היוזם , המארגן . הוא יצר את כל מה שהעשיר את התרבות האנושית : הוא בנה ערים וסלל דרכים , יצר את המשפט , המדע והאמנות . הוא יוצרה של הקידמה ונושאה : אם יש לו למישהו זכות ראשונים לתואר ה"שאור שבעיסה , " הרי זה הוא והוא בלבד . ואולם אין

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help