sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:213

האידיאולוגיה של המאה ה 19 דחויה , שחוקה והוטבעה בה החותמת המגובה ביותר בזמננו : חותמת הבורגנות . דבר זה כשלעצמו אינו נורא כל כך . כבר אירעו בעבר מקרים , שבהם נעשו לזמן מה רעיונות טובים קרבנות לרדיפה . ואולם , עם זאת , — אם טובים הרעיונות , חשוב שלא יאבדו נושאי הרעיונות האלה את נכונותם להילחם עליהם , את הרצון להיאבק על אמונתם מתוך כוונה נחרצת להילחם על עמדותיי / ם ולנצח . גרוע מכל הוא זה , שהבורגנות בימינו נעדרת הלד יוח שיש בו מן הנכונות להדוף את ההתקפה לאחור , וכאילו לא ניכרת בה בבורגנות אמונה בכוחות עצמה . מובן , שהיא שומרת מכל משמר על רכושה הממשי , אד להט רעיוני אין לה . מבחינה מוסרית "קיפלה הבורגנות את זנבה בין רגליה . " היא מתביישת לבטא בקול רם את סיסמאותיה י היא מגמגמת ומשפילה עיניה כשעליה לבטא מלים כמו חופש , שוויון , או זכות בחירה כללית . משום כך נעדר ממנה רגש של סלידה גלויה ובריאה מפני אנשי seen r השחורה" מן הדגם החדש . דווקא מיטב נציגיה , שבעיניהם נחשב רעיון החוק המעמדי לקללה משחר ילדותם , מתחנפים עתה תכופות ( בסתר ואף בגלוי ) אל המטיפים בגלוי למדיניות המעמדית . ומובן , שאצל הבורגנות היהודית יהיה הזנב מקופל בין הרגליים יותר מאשר אצל כל אחד אחר , כדרכנו בקודש להגזים בהתנהגותנו . איני יודע אם ניתן — מבחינה "מדעית" מלאה — לכלול אותנו , הקרויים בשם בעלי המקצועות האינטליגנטיים , בין שורות הבורגנות . אין אנו מתעניי נים בתארים כשלעצמם ואין אנו מתיימרים להתעטר בכבוד כזה . אולם במחנה " הפרוליטארי" הוחלט זה מכבר שאנו — בורגנים . במטותא מכם : לדחות כבוד זה איני רואה כל צורך . כמו שכתב בשעתו נאדסון 8 על היהודים : "מי יתנני בין שורות לוחמיו , העם העשוק " ... ובקבלי עלי תפקיד זה , אני רוצה קודמ כל למחות על דבר ה"זנב המקופל" והפרצוף המבוייש . בשום פנים ואופן אין לנו במה להתבייש , חברי הבורגנים . 8 נאדסון , סמיון יעקובלוויץ' , ( 1887-1862 ) משורר רוסי , ממוצא יהודי . הקדיש לעם ישראל את שירו "גדלתי זר לך , העם המנודה , " שנכתב בהשפעת נחשול הפרעות .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help