sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:206

ביותר שקי המצפון והמחשבה היהודיים . רבים מאתנו מאמינים , שבעתיד תיהפך ארץ ישראל היהודית דווקא לאותה מעבדה , שבה ימציאו מתכון וישתמשו בו לשם ריפוי הברתי לכל העולם : אולם , לפני שמחפשים מתכונים , יש לבנות את המעבדה . על כן , בשבילנו , כפי שכבר נאמר , בתהליך בניינה של ארץ ישראל היהו דית , אין בעל ההון בעל הון ואין הפועל פועל . גם זה וגם זה — רק לבנים הם בבניין המשותף . האינטרסים שלהם , האישיים או המעמדיים , ייסוריהם או אושרם , כשלונותיהם או הצלחותיהם , מעניינים את גרעינה הציוני של נשמתנו רק במידה , שדבר זה מבצר או מחליש את תהליך היווצרותו של רוב יהודי . אנו משעבדים את כל השאיפות האנושיות , האינדיווידואליות או הקבוצתיות , החברתיות , התרבותיות , הדתיות או ככל שתרצו , לבכורה קנאית אחת של מטלה ממלכתית , ואין אנו מכירים בשום צווים אחרים או אף , לפחות , רחשי אהדה אחרים . מכאן נובעות אמיתות מספר . ראשית , להיווצרותו של רוב דרושה כמות , היקף מספרי , ואת הכמות יכולים לטפק רק העמלים . ההמון מורכב לא מנותני עבודה , אלא מאנשי עמל . לפיכך , " רוב יהודי" ו"עבודה עברית" — שמות נרדפים הם . על כן , מפעלים , שאינם בנויים על עבודה עברית , לא זו בלבד שאין להם ערך לאומי כל שהוא , אלא להיפך — יש בהם משום סכנה לאומית . ועידתם של הרוויזיוניסטים בארץ ישראל החליטה לסלק בעלי מפעלים כאלה ( יש כאלה אחדים ) מהסתדרותה . רצוי , שילכו בעקבות דוגמא זו גם חוגי ציבור אחרים , ושבכך לא יסתיים העניין . שנית , כל אדם בעל הון , המקים בארץ ישראל את מפעלו הפרטי על בסיס עבודה עברית , יוצר עמדה חדשה לגידולה של האוכלוסייה העברית . על כן , משיכת ההון היהודי הפרטי לארץ ישראל — בתנאי שיתבסס על עבודה עברית — יש בה בדיוק אותה "קדושה , " כמו בעקרון העבודה העברית עצמה ; גם אלה שמות נרדפים הם . שלישית , אם תרד רמת התנאים החומריים או המוסריים של חיי הפועל מתחת למינימום קבוע , חזקה על הפועל הזה שייעלם . ואם תרד רווחיותו של מפעל פרטי מתחת לרמה קבועה , ייעלם מפעל זה , ההון יחדל מלזרום ומלהגיע לארץ ישראל , ויפחת מספר המקומות לעבודה עברית . לפיכך , הן שמירה על תנאי העבודה והן שמירה על רווחיותו של ההון הפרטי הם דברים שב"קדושה . " שוב גם אלה שמות נרדפים הם . רביעית , כשרוויזיוניסט , בתור שכזה , רואה נקודת יישוב , הוא מתייחס בשוויון נפש עמוק ביותר לאבחנה שמבקשים להבחין , אם מדובר ב'קבוצה , '

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help