sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:203

העמ'יזם . אחדים מתלמידיו קלטו מתורתו , בעיקר , דברים משניים — למשל , אזהרות מפני אבסורדים מובהקים , כגון האמונה ( לא ידוע של מי , ( כאילו ארץ ישראל מסוגלת לקלוט את כל 12 או 15 מיליוני היהודים , או כאילו הקונסולים שלה יהיו מסוגלים באחד הימים להגן על יהדות הגולה מפני רדיפות ופרעות . תלמידים אלה הסתירו מפנינו את אחד העם האמיתי 1 יצרו מסביבו אגדה על אחד ספקן נצחי , המנבא תמיד על כשלונות לכל יוזמה חיובית . אפילו מן ה"מרכז הרוחני" עשו תלמידים אלה קאריקאטורה : הפיצו שמועה , כאילו כל משאת נםשו של אחד העם מתבטאת ביצירת קהילה כל שהיא של חכמים נטולי גוף בארץ ישראל , שאין להם לא שלטון מדיני ולא משק לאומי . אחד העם מחה תכופות ונמרצות על סילופים אלה ? הוא הסביר , כי ה"מרכז הרוחני" אינו בית קלפים , כי בשביל למלא תפקיד של "מרכז רוחני" יש צורך בארץ ישראל לא רק במשק יהודי בריא , אלא גם במנת עצמאות מדינית , וקודם כל — ברוב יהודי מספרי . כל זה כתוב בכתביו שחור על גבי לבן ; - אולם האגדה חסרת הטעם חיה ונפוצה כבר מעצמה , עד שסוף םוף קיבלו אותה ותמכו בה בשמחה גדולה שונאיה המושבעים של הציונות , בדומה למר ריצ'מונד . אותנו אין הערפל הזה מסנוור . "אני — הסידן , " אמר פעם למנוח אחד האנשים , ועל כך ענה לו אחד העם בספקנות : "הייתי מעדיף אילו היית קורא את כתבי . " לא בכל המקרים היינו "חסידיו" של אחד העם , אולם אנו קראנו אותו : וכשקראנו ידענו , שיבוא יום , שבו תבין היהדות אמת גדולה אחת : ככל שהיו אחד העם והרצל רחוקים זה מזה על פי מזגם , הפסיכולוגיה שלהם , רצונותיהם , — הנה , עם זאת , אין , אולי , בין משאת נפשו הסופית של הרצל לבין משאת נפשו הסופית של אחד העם הבדל מהותי : פרופסור מעולה למשפט הממלכתי , למשל ילץק , לאחר שהיה בוחן את כל סימניו של אותו " מרכז רוחני , " שעליו חלם אהד העם , היה מכנה מבנה זה < "מדינה יהודית . " אולם , כשאנו אומרים זאת , אנו רק מזכים אותו מאשמת שווא , שטפלו 2 הסבר מקיף ומאלף של משנתו של אחד העם קיבל ז'בוטינסקי בשיחה שנערכה ביניהם בעת ביקורו של ז'בוטינסקי בארץ ישראל ב . 1926 ראה י . פוגרבינסקי : "אחד העם וזאב ז'בוטינסקי , " הדואר , 30 במאי , 1941 וכן מאמרו של אחד העם "שלוש מדרגות , " כל כתבי אהד העם , ירושלים תש"ז , עמ' קנ"ג , וכן אגרות אהד העם , תל אביב , תשי"ז , עמ' . 256 ) ילינק , גיאורג , ( 1911-1851 ) משפטן גרמני יהודי מומר , בנו של המטיף וחוקר חכמת ישראל הנודע , אהרן ילינק . הוא הורה משפטים באוניברסיטאות וינה ובאיל ובהיידלברג . מגדולי המומחים בתחום המשפט הציבורי . חיבר ספרים חשובים בנושא זה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help