sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:185

— אתה עצמך יודע את התשובה , — אמרתי בקוצר רווו — הן אמרת זה עתה : "אתה רוצה לחדש את הציונות . " אין מוזגים יין חדש אל תוך נאדות ישנים , וכן הלאה — מי לא שמע זאת ? המושלים בכיפה הנוכחיים רשאים , כמובן , לסגל לעצמם את דברינו ומחוותינו ; מתור חישובים טאקטיים , או אפילו בתום לב , יתכן שהם סבורים כי הם בני אדם פיקחים והגונים ; אך לעסוק בעניין שלנו — אין זה לפי כוחם . האקטיוויזם הוא קו אופי מיוחד . מתנגדינו מסוגלים לשנן לעצמם בעל פה את סיסמאותינו , אד לעבוד לפיהן אין בכוחם . אנו דורשים פנים חדשות להנהגה . ומי יבחר אותם 1 הזקנים בקונגרס י אותו הרכב אנושי גופו שהיה בווינה אשתקד , אך במיספור חדש , הקונגרס ה 15 או ה — ? 16 לא , — הודעתי , — אנו דורשים פנים חדשות גם בקונגרס , צירים חדשים . — מסכים . אך מי יבחר את הצירים ז היש בדעתך להמתין עד אשר " יתחדש" כל עם ישראל ויסוף כל דור שוקלי השקל של היום ? — ל ... לא . זה יותר מדי , — הודיתי , — עד לאותו מועד עשוי תוקף הדרכת לפוג , והשעה תוחמץ . — בכך שורש העניין . עליך להתייצב לפני ההמונים , ברובם בתור שכאלה , כפי שהם היום , כלומר , בעלי אופי לא "פעלתני , " ולהגיע לידי כך , שהם יבחרו צירים פעלתניים . כיצד תעשה זאת 1 תפליג בשבח "אופי" מועמדיו ותבקר את "אופי" מתנגדיו ? הרי אין זאת דרך פארלמנטארית נאותה ובכלל , צעד כזה מעורר שאט נפש . — לא את האופי , אדוני , יש לבקר , אלא את ההשקפות , — אמרתי כמטיף מוסר . — וההמונים יענו לך ! השקפותיו אכן ראויות לשמן , אך הרי המועמד שלנו , אף על פי שהוא לא היה שותף להן בקונגרס ה , 14 כבר סיגל לעצמו לעת כזאת כדי מחציתן , וכעבור שנה יאמרו ! שלושה רבעים מהן . אז במה הוא רע ? — הוא רע בזאת , שכפי הנראה , אין הוא יודע לחשוב מחשבות משל עצמו . במקום לסמוך על תלמידים , סמוך על המורים , שהוכח כי צדקו . נתמלא לבו של האדון ש . ש . שמחה . — רוב תודות על שהשתמשת במושג מוצלח ; "מורים . " אתם רוצים להיות רק מורים . ועם זאת שוכחים אתם , שערכו של המורה יורד בה במידה שמסגל לעצמו התלמיד את חכמתו . הנה , למשל , אני מזמין לבני מורה פרטי לגיאוגרפיה . ערכו של המורה בתחילה מגיע ל 500 פראנקים , אך לאחר ששינן הילד את פרק אסיה — כבר ירד ערך המורה לכדי , 400 וכש"סיים" את לימוד כל חלקי תבל , עלי לשלח את המורה בכלל . אעשה זאת בתודה אם אכן אדם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help