sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:134

גראובינלן , בעלת הרוב הגרמני . בלגיה גם כן אינה יכולה לשמש כהקבלה . גם כאן יש תחום לשוני ברור ; לפני המלחמה , תבעו ד אסטרא ורבים אחרים את חלוקת הממלכה לשני אזורים — פלמי וואלוני — ובכך , בוודאי , יסתיים העניין ( לפי דרישת הוואלוינים עצמם , ( כשהתנועה הפלמית תשיג את מלוא התפתחותה . על סמך כל האמור לעיל יש לקבוע , שסיסמת "ארץ ישראל הדו לאומית" הינה , מבחינתו של פאטריוט ערב — דבר ריק . זאת מוכח בבירור על ידי כך , שאנו , חסידי "מדינה יהודית , " מצטרפים לסיסמה זו בכל לבנו ' , הצטרפנו לכך זה מכבר , עוד בעת שחיברנו את "תכנית ל . לסינגפ 1 רס" ו ? ' מכיון שחיברנו אותה לא רק לתועלת היהודים , אלא גם בכלל כבסיס לדו קיום תרבותי של רוב ומיעוט . וכשחיברנו את התכנית , ראינו מראש במפורש , שאף בהתגשמותה המופתית ביותר תישאר "רוסיה הגדולה" — בשבילנו , בשביל הטאטארים , בשביל הצ'רמיסים והמורדאווים — רוסית , פולין — פולנית , ואוקראינה תהיה אוקראינית ; מכירן שאופייה של ארץ נקבע על ידי הרוב עזבה , — מובן , כשיהא רוב זה בעל רמה תרבותית מסויימת . אמת פשוטה זו מבינים גם הפאטריוטים הערביים , ועל כן אינם רוצים ברוב יהודי — ויהא כתוב בחוקה " הדו לאומית" מה שיהיה . כוויתור ממשי לערבים מצדנו היתד . יכולה להיות רק התחייבות "לא ליהפך לעולם לרוב . " פירוש הדבר , שאנו מתחייבים , שברגע שיצטברו בארץ ישראל , נניח , 700 , 000 יהודים , לאמור את העלייה העתידה לבוא . אנו מציעים את הסיכוי הזה לתשומת לבם של רודפי השלום שלנו . לאמיתו של דבר , לא נתפלא , אם אי פעם יגיעו הם גם לכך : רבים מהם איברו בכלל זה מכבר את ציונותם . לרגל כל האמור לעיל שוב יאמרו לנו , שאנו מפריעים להגיע להסכם עם הערבים . שטויות . שום הסכם על בסיס "דו לאומי" לא יתכן , אפילו ישתוק " ראזסוויט — , " לא יתכן , פשוט משום שהערבים אינם עיוורים ואינם טיפשים . הערבים , למרות נחשלותם התרבותית , הם שבט חכם בדיוק כמונו . מה שמעציב ביותר בשביל רודפי השלום שלנו הוא , שהם — רודפי השלום — תמיד שוכחים זאת . ואילו אנו זוכרים , ועל כן אומרים אנו , ששום מלים לא יועילו כאן . את השלום עם הערבים רוצים אנו כולנו . ואולם לשם כך דרוש תבאי אחד : שלא יהיה שום ספק אצל הערבים הארץ ישראליים , שהרוב n "תכנית הלסינגפורס" ( 1906 ) קראה להסתדרויות הציוניות ברוסיה ללחום לזכויות היהודים , כלאום , גם מחוץ לארץ ישראל , ולהכרה בלאום היהודי ובזכויותיו ברוסיה . ראה ז'בוטינסקי א ב ט ו ב י ו ג ר פ י ה , ירושלים , תש"ז , עמ' . 72-58

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help