sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:131

על ארץ ישראל ה"דו לאומית" לשם פשרה עם הערבים הומצאה זה לא מכבר סיסמה חדשה : ארץ ישראל הדו לאומית . דומה , שמקורה בברלין , אולם עתה נתפסו לה גם כמה רודפי שלום בארץ ישראל . בכך הם מנסים להסתייג מן הלאומנים , החולמים בקול רם על "מדינה יהודית . " אני חושש מאוד , שמא יצטרכו משכיני השלום למצוא לעצמם "תהום" אחר . ככל שמכאיב הצורך לקלקל להם את הסךנאדה , שתוכננה בצורה כה מעודנת , הכרתנו העצמית המדינית מכריחה גם אותנו לצרף אליה , כבמקהלה , את קולנו הלאומני . כמובן , ארץ ישראל העתידה צריכה להיות בנויה , מבחינת הזיקה המשפטית , כמדינה "דו לאומית . " ולא רק ארץ ישראל . כל ארץ , שיש בה מיעוט אתני , ולוא הקטן ביותר , אך בעל הכרה לאומית , תצטרך , אחרי ככלות הכל , לפי השקפתנו העמוקה , להתאים את משטרה המשפטי לעובדה זו וליהפך למדינה דו תלת לאומית או בת ארבעה לאומים . אולם עם כל זה , יישאר הרוב — רוב ; ואם הוא גדול למדי במובן המספרי — למשל , נניח , אם הוא מהווה 75—70 אחוז של כל אוכלוסיית הארץ , — הרי בכל זאת תישא ארץ זו , למעשה , למרות שמירה קפדנית של כל הזכויות והחוקים , אופי של אחוזה לאומית של הרוב הזה עצמו . הסיסמה של "מדינה דו לאומית" אינה חדשה . כותב השורות האלה כתב בשכבר הימים , שפולין ( דובר אז בפולין הרוסית ) היא "ארץ הפולנים והיהו דים , " ועליה להיות בנויה , מבחינת הזיקה המשפטית , כ"חבל ארץ של שני עמים . " ואולם עוד לפניו הציג הנחת יסוד זו פובליציסט בונדאי אחד — איני זוכר את שמו — בווארשה עצמה . אני סבור , שהנחת יסוד זו היתר . נכונה בהחלט , למרות העובדה , שהיהודים בפולין הרוסית היוו רק עשירית מאוכלוסייתה . על כל מדינה , על כל איזור אוטונומי ועל כל עיר , שיש בהם שתיים , 1 ראה גם מאמרו של ז'בוטינסקי בעקרונות מנחים לבעיות השעה , הוצאת מכון ז'בוטינסקי , ת"א , תשמ"ב , 1981 / עמ' . 87-83

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help