sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:127

הוא פשוט אדון בעל ממדים בינוניים . ובצרפת מנצחות או נופלות מפלגות לגמרי באופן בלתי תלוי בקביעה , מיהו "לידר" טוב יותר — פואנקארה או פנלווה . הוא הדין — מלבד יוצא מן הכלל זמני אחד — בכל ארץ תרבות ! המאבק הפוליטי יכול להתנהל רק על פי תכנית , בלי כל יחס לגאוניותם האישית של יושבי ראש ומזכירים . ושוב , — פרט למה שהיה בימי הביניים ובפינות נידחות גם היום — לא יעלה איש לעולם ובשום מקום תוך כדי כך את השאלה : "אילו היו דרישות האופוזיציה נבונות , כלום לא היה ראש הממשלה הנוכחי עצמו עומד על תבונתן ? הרי הוא כל כך פיקח " ! עמים בעלי תרבות התרגלו למחשבה , שחרף העובדה שגם גלאדסטון וגם דישראלי היו פיקחים , ושניהם "מבינים , " עם זאת הבינו השניים איש איש לפי דרכו , ודווקא משום כך השתייכו הם למפלגות שונות , ונגד זה לא ניתן לעשות דבר ! גלאדסטון לא קיבל את רפורמת התערי פים , ודישראלי לא האמין ב"הום רול . " משום כך אין תפקיד האופוזיציה מתמצה כלל ועיקר בהרחבת חוג הראייה של ה"לידרים" ובהכוונתם למחשבות חדשות 1 תפקידה של האופוזיציה נעוץ פשוט בכך , שאף בלא שתנסה לשכנע אפילו יריב משוכנע אחד , תדיח ברוב מיכאני את המפלגה השלטת ותתפוס את מקומה . לשם כך פונה האופוזיציה אל שופט בלתי מפלגתי , דהיינו , אל המון הבוחרים . וחובת ההמון הזה בעת הבחירות אינה מתמצית בכך , שעליה לקבוע מי יותר מחונן , יותר משכיל , יותר מנומס או יעיל — דישראלי או גלאדסטון , — אלא בכך , שעליה להבהיר , אם יש או אין צורך ברפורמת תעריפים , ואם מועיל ה"הום רול" או מזיק . מאבק ישר בין מפלגות הוא מעצם טבעו עלום שם . כך ורק כך מבינים ההמונים בחברות תרבות את חובתם הפוליטית . הקוראן הוא ספר טוב , מוחמד הוא נביא גדול , אבל מכאן אין להסיק , שמחוץ לקוראן ולמוחמד אין אמת . נקיטת נקודת השקפה אחרת פירושה שקיעה בבוץ של שטויות , וגרוע מזה — באדמה טובענית של כיעור חברתי . אם בראש התנועה הציונית חייבים בהכרח לעמוד "אישים , " שניחנו בסגולות אישיות כאלו , — ואם על האישים האלה יש לשמור ויהי מה , בלא כל זיקה לתבניתם , — ואם משום כך חייב הקונגרס , לפי הדגם של הקונגרס ה , 14 לסגל את החלטותיו לא להלכי הרוח ס — Home rule מתן "שלטוךבית" לאירלאנד .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help