sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:68

קיים פעם . המתכונת , שלפיה התנהלו בשעתם חיי יום יום של עם ישראל בן חורין בארץ ישראל — היתה מדינה יהודית . הגיעה העת לומר כל זאת בקול רם ובמפורש . מדוע לומר ? מדוע לא לשתוק עד בוא העת ? אנו תופסים היטב את היתרונות שבדיפלומאטיית השתיקה למען מטרה סופית , ובהחלט לשווא מבזבזים את כשרון הדיבור שלהם אלה המתאמצים " להסבירם" לנו . אנו עצמנו היינו מאושרים , אילו היו הנסיבות מסתדרות כך , שהיה אפשר , בלי לסכן שום דבר של ממש , להפסיק את כל הדיבורים על המטרות הסופיות ולהתמסר כל כולנו ללא אומר ודיבורים לעבודה . למרבה הצער נתגלגלו העניינים אחרת . טבעי הדבר , כי ב"שיחות" משתתפים , לפחות , שני צדדים ; משום כך " להפסיק את השיחות" אפשר רק מתוך הסכמה של שני הצדדים . לא די בשתיקתנו : יש צורך , שגם "איש קזיחנו" יסכים לשתוק . אד הוא אינו רוצה בכד . שנית , אין הערבים רוצים לשתוק . הנד . זה כבר שלוש שנים , עולה להם מתוך ה"ספר הלבן , " שהציונות אינה מטפחת , כביכול , שום כוונות להקמת מדינה , וכי הציונים נאלצו לחתום על כך . אך בזה לא היה מן הארגעה . הערבים כמנהגם מוסיפים לטעון , שההתיישבות היהודית , — ויישמעו המליצות המלוות אותה מנוסחות באורח "טאקטי" ככל שיישמעו — מביאה באורח בלתי נמנע להפיכתה של ארץ ישראל לארץ בעלת רוב יהודי , ובתגובה על כך , לדעתם , אין להחריש . ובכן , לאור זה , או שיש להכחיש את הדבר , כלומר , לשקר ביודעין ; או להסכים להגבלת העלייה ( לא רק עכשיו , אלא גם בעתיד — כדי ש"לעולם לא תתאפשר" יצירת רוב יהודי — , ( מה שאפילו בעלי התפקידים הרשמיים שלנו אינם מעיזים לעשות ; או שיש לומר את האמת ולהגן על זכות אמת ז . 1 אולם החשוב ביותר הוא הצד השלישי שבשיח זה , והוא — דעת הקהל באנגליה . מטבע הדברים מחפש צד זה את הדרך המייצגת את קו ההתנגדות הקטנה ביותר , ומשום כך הוא נתפס בנפש חפצה לכל מיני רעיונות בדבר צמצום הציונות . עתה , הודות לפתיחתה של ה"אוניברסיטה , " מקובלת עליהם אופנת ה"תרבות . " בנו בתי ספר , ובכלל , פתחו וקשטו את הארץ , חזקו בה את קהילתכם ואת השפה , אך זכרו , שעניין הרוב והשלטון אמורים להישאר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help