sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:66

מעולם לא חשבנו ולא נחשוב גם להבא , שעריכת הפגנות רעשניות — יש בה סמיכות פרשיות כלשהי לסוג הדברים , שהם מהותיים לגבי הציונות , — דברים , שלמענם כדאי להסתכן בהרגזת הערבים . כותב השורות האלו מחה בחריפות בשנים 1919 ו 1920 נגד הנפתם היום יומית של דגלי תכלת לבן ונגד שירת "התקווה" מדי שעה . דבר אחד הוא להתאמץ להשיג את זכויותינו , אפילו אם יש בכך כדי להסב אי נעימות לערבים 1 דבר אחר לגמרי הוא וללא כל צורך לנקר בשמחתנו את עיניו של עם שאין בלבו שמחה ולא תיתכן שתהא . זאת אינה מדיניות , זה מעשה קונדס , גם נעדר טאקט וגם מסוכן . הבה נסמוך ידינו לרגע קט על נקודת מבטם של יריבינו הציונים . הרי זה שנתיים ברציפות שהם נשבעים בכל פרשת דרכים , שכביכול יש לנו בקרב הערבים "ידידים . " נניח , שאמנם כן , הרי במקרה זה טבעי היה שנשאל בעצת הידידים האלה ; האמנם כבר התחזקה מידת ה"השלמר " . עד כדי כך , שאפשר אפילו לגרד את הפצעים הישנים במעמד זיקוקין די נור ובהשתתפות ! " ) ausgerechnet — בדיוק כך — (! " של מחבר הצהרת באלפור בכבודו ובעצמו 1 האם אין החגיגה הקולנית מדי מאיימת לעורר ולהחיות את הלכי הרוח של יום אתמול ? אם אמנם מצוי בקרב ידידי הציונות הערביים האלה — הבלתי ידועים לנו — אפילו איש ישר אחד , עשויה תשובתו להיות רק כזאת : למען השם , אל תקימו רעש מיותר , הניחו לערבים להירגע ולהשלים ... תשובה אחרת לא היתד , יכולה להיות — אילו שאלו בעצתם של ה"ידידים הערביים" / או , בהיעדר כאלה , אפילו בעצת תושבים יהודים ותיקים של ארץ ישראל . באיזו רשלנות פרועה , בלא תקדים ובאין לה כפרה מתנהל כל מפעלנו , לקול קריאת "הידד" ולראווה ! את ההסתדרות הציונית מוסרים לידי נכבדים , בלי לשאול , אם הללו מתחייבים לשלם בעד הכבוד . וכמה . בפני מחבר ה"ספר הלבן , " שהעלים עין משני פוגרומים , שלא ויתר אף על קוצו של יו"ד מתכניתו , מתחננים שיוסיף לשלוט — משום שהנציב היהודי משמש כיסוי יעיל . משכנעים את האנגלים , שהערבים כבר תומכים בנו , בה בשעה שהם יודעים היטב , שהשקר הזה מפריך את טיעוננו היחיד נגד כינון פארלאמנט ערבי . הם מזמינים את שני חצאי כדור הארץ לחגיגה , שאינה בנמצא , בלא להשקיע אפילו מחשבה אחת לגבי התוצאות . בכלל בלי מחשבה , בלי תכנית , בלי ידיעה , בלי אחריות , בלי הגה מנווט ובלי מפרשים , לפי שגיון ההיסטריה הקולקטיווית , מורשת הגיטו . 2 הכוונה ל"ספר הלבן" של צ'רצ'יל משנת 1922 שנתעלם מן המסקנות המתחייבות מן הפרעות שנערכו בירושלים בתר"פ ( 1920 ) וביפו ובכמה מקומות אחרים בארץ — בתרפ"א . ( 1921 )

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help