sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:22

וכיוצא בהם משוכנעים , כי לשם החייאת הלשון די בהחלט בשעת הוראה אחת ליום , ואת המקצועות הרציניים יש ללמד בצרפתית או באנגלית . אם להנהיג את העיקרון האומר ו "הקימו בעצמכם את בתי ספריכם , " הרי בלתי נמנע הוא להוסיף . "אלו שתרצו . " בעל המאה הוא גם בעל הדעה , ולבעל המאה יש טעמים ודמיונות משלו . הצד המסוכן ביותר שבעניין הזה — זוהי ההתחרות . חוגי "אליאנס , " המצמצמים לאחרונה כמעט בכל מקום את תנופתם , פתחו דווקא בארץ ישראל ( בגליל ) כמה בתי ספר חדשים . אך אין זה עדיין הגרוע מכל הנשקף בנוף העתיד . גם הוואתיקן וגם ההוגים הפרוטסטאנטיים מתכוננים בגלוי למאמצים מיסיונריים מחודשים בארץ הקודש . בעתיד הלא רחוק יש לצפות ליבול גדול של בתי ספר חדשים ומשופצים ברוב פאר ולאו דווקא בלשונם או ברוחם של בתי הספר ה"יהודיים . " שם תהיה ההוראה חינם וכל מס נוסף לא יידרש מן היהודים . לפני היהודי , שבלאו הכי נתונים חייו הכלכליים בקשיים , תעמוד סוף סוף הברירה : או בית ספר יקר בשפה העברית , או הוראת חינם בשפה זרה . אף על פי שאני מעריך מאוד , ככל האחרים , את הטיפוס החדש של העולה , לא הייתי מייעץ להשאירו לנפשו אל מול פיתוי שכזה . אני שומע , שהמורים בארץ ישראל מאיימים בשביתה , אם לא ישלמו להם את המשכורת המגיעה להם זה מכבר . איני מוכן לשפוט אם זוהי צורה נאה של מחאה לגבי בעלי מקצוע זה , אך אם רוצים ורשאים המורים היהודים למחות , הנני מציע להם להציג את הנושא באופק רחב יותר — רחב לאין ערוך .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help