sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:190

התזכירים הללו הוצגה , בשם הקונגרס של מוסלמי הודו ; במקום ניכר , הדרישה , שגם ארם נהריים ( עיראק ) וחיג'אז יוחזרו לתורכיה , חרף שאיפותיהם הלאומיות של הערבים : עוד דוגמא אחת של הארמוניה פוליטית בתוך האיסלאם . ואולם כל זה לא היה אלא דבר של מה בכך לעומת העובדה , שתורכיה עצמה חיסלה את הכאליפות והשאירה את נאמניה הבנגאליים במצב של מבוכה גמורה . המצב הנוכחי בהודו הוא , איפוא , אותו מצב ממש , שהיה גם קודם למלחמה . המוסלמים נאלצים לכוון את האוריינטאציה שלהם לעבר אנגליה , פשוט משום שהם מיעוט מאויים . בכיוון זה הם אף ילכו בסופו של דבר שוב , ועם זה לא תהא בידם לא אפשרות ולא רצון להתחשב בדרך שבה מתנהגת אנגליה לאורך חופי הים התיכון . כך היה תמיד . בשנת 1882 דיכאה אנגליה את המרד של ערבי פחה ולכדה את מצרים ; כעבור זמן מה דיכאה אנגליה את התקוממותו של המאהדי על גדודי הדרווישים שלו והשתלטה על הםודאן ; בתקופת הביניים הכריז ראש הממשלה גלאדסטון רשמית , בתשובה למעשי הטבח בארמנים , שאת תורכיה יש לגרש מאירופה "על כל מיטלטליה" . ( bag and baggage ) ואולם דווקא באותן השנים דבקו בייחוד מוסלמי הודו באנגליה , כי מבחינה מדינית היה כדאי להם הדבר לאור התנאים המקומיים . היום ה"תנאים המקומיים" הם אותם התנאים , שהיו גם אז : פחד המיעוט מפני הרוב . ועל כן תהיה לכך גם אותה תוצאה : מצד זה ידי ממשלת אנגליה חופשיות ; לא רק בארץ ישראל , אלא אפילו במכה עצמה יכולים הם לחיות בשלום עם הערבים המקומיים — ועל רגשי האהדה של האיסלאם ההודי לא ישפיע דבר זה כלל . בעצם , כל זה יודע כל מדינאי אנגלי נבון . מכאן , כמובן , אין להסיק , שהוא יסתלק בנקל מן הפריבילגיה יקרת הערך — לאיים על זולתו ( למשל — עלינו ) בדחליל , שבו אין הוא עצמו מאמין . מאמתלות ומתירוצים פופולאריים מסתלקים בני אדם באי רצון . ואולם תפקידנו היום אינו נעוץ בזה , שעלינו לעבד כללים , כיצד עלינו לדבר אל ממשלת בריטניה . תפקידנו נעוץ בזה , שעלינו לברר , אם אמת הדבר , כאילו "אין אנגליה יכולה באורח אובייקטיווי" למלא את ההבטחה , שניתנה לנו , כאילו סולוביי הגזלן רובץ בדרך , במארב , ליד שיבערו עצי אלון , ומכוח שריקתו גדודים שלמים נופלים לרגליו . התשובה : אין לא שיבעה עצי אלון , לא גזלן , ואין גדודים נופלים . מצד זה הדרך פנויה . 7 דמות אגדית בעלת אופי שלילי הלקוחה מן הבילינה הרוסית , זו שירת ר . אפ 1 ס העממי הרוסי . לבסוף עלה בידי הגיבור החביב , איליה מורומץ , להכריעו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help