sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:178

חיל רגלים בן 1000 איש . ההנהלה השתדלה בדבר הקמתם של שלושה גדודים והציעה לקבל על חשבונה הוצאת סכום של 120 , 000 ליש"ט לשנה . השתדלות זו עלתה בתוהו מטעמים , שאין ברצוני לעמוד עליהם כאן . אך החישוב הוא נכון בדרך כלל ונותן לנו מושג מטיבה של המעמסה הכספית שהיתה נופלת על שכמנו עקב הגדודים העבריים . כי אמנם נוכחותם אפילו של שלושת אלפים חיילים עבריים בארץ'ישראל היה בה כדי לשפר באורח יסודי את תנאי הבטחון בארץ , — עובדה זו מאוששת על סמך הניסיון וחוות דעתם של מומחים ונעלה היא מעל כל ספק . והואיל והיעדר השמירה על יהודים וההגבלות על העלית שנבעו מכך , הם הסיבה העיקרית , המערערת כעת את הצלחתו של אוסף הכספים שלנו , — הרי הוצאה זו בסד 120 , 000 ליש"ט לשנה היתה נראית בבחינת ההוצאה הפרודוקטיווית ביותר בין כל סעיפי ההוצאות . מתנגדי הלגיוניזם רואים סכנה גם בכך , ש"אז ידרשו גם הערבים את הקמתם של גדודים ערביים" — והם אף מוסיפים , כי דרישה זו תהא "צודקת בהחלט , " שהרי "לא יתכן למנוע מן הערבים מה שניתן ליהודים . " ראשית , השקפה זו היא בלתי נכונה בעצם מהותה . אין איש מאיים לרצוח ערבים ולשרוף את רכושם . להיפר , מצד הערבים נשמעים באורח קבע איומים לערוך מעשי טבח ביהודים . מכאן , שהערבים אינם זקוקים להגנה מיוחדת , בעוד שהיהודים זקוקים לה . שנית , שיטת ה"יחס השווה" איננה ישימה בלאו הכי — אפילו לגבי הגנה עצמית פשוטה , בין שהיא מתקיימת במחתרת ובין שהיא חוקית . אם נדחקת ההגנה העצמית למעמד של מחתרת , כלומר , אם היא אסורה בפועל ממש , הרי הממשלה , הרוצה ליישם את שיטת ה"יחס השווה" באמת ובתמים , עליה לפרק מנשקם פירוק קפדני ובמידה שווה את היהודים ואת הערבים . ואולם אז בכל זאת יישארו אלות , סכינים וגפרורים לשם הצתה ; והואיל ומספר הערבים גדול שבעתיים ממספר היהודים , הרי על כל אלה יהודית תימצאנה שבע אלות ערביות . היינו הך הוא , אם יגלו סבלנות כלפי ההגנה העצמית , לפי שיטת ה"יחס השווה , " ואם > לפי אותה שיטת ה"יחס השווה" יוענק לה מעמד חוקי גם אצל היהודים וגם אצל הערבים . שיבער , רובים ערביים על כל רובה יהודי י לשון אחר , שיטת ה"שוויון" עלולה להביא על היהודים רק אבדון . כל טעמה של ההגנה העצמית בקרב מיעוט הנתון בסכנה נעוץ בזה , שיועמדו לרשות המיעוט הזה אמצעי הגנה , הנמצאים מחוץ להישג ידו של הרוב . הטענה , שלפיה עלולה , כביכול , נוכחותו של צבא עברי לשמש "התגרות" בערבים , מופרכת על ידי כמה נימוקים פשוטים . הנימוק הראשון הוא בבחינת קביעת עובדה . כשחנו בארץ ישראל חיילים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help