sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:175

בכלל להגיע לעניין של הענשה . ההגנה העצמית הבלתי רשמית אינה יכולה להבטיח דבר זה . כל זה מן הבחינה המעשית . מבחינה מדינית לא תיתכן הגנה עצמית בלתי רשמית בתור מוסד קבוע ולאורך ימימ במדינה שהיא פחות או יותר מדינת חוק ; היא לא תיתכן , לא בצורת ארגון מחתרת ולא בצורת מוסד חוקי . הגנה עצמית שבמחתרת פירושה : יבוא חשאי של נשק , ארגון קונספירא טיווי , אימון סודי במרתפים . כל זה מן ההכרח שיביא במדינת חוק לידי התנגשויות עמ הממשלה . מן הנמנע הוא , שלא ייערכו בעקבות זה חיפושים , החרמות , מאסרים ומשפטים . ואם יגיעו הדברים לכך , שיהא צורך בהופעה פומבית , הרי הצבא הרשמי והמשטרה הרשמית יפזרו את ההגנה העצמית הזאת בכל תישעה מתוך עשרה מקרים — לא מחמת כוונת זדון בלבד , אלא בפשטות משום שבמדינת חוק אין בפועל מקום לתופעות כגון פלוגות חשאיות של אזרחים מזויינים . לפיכך , אם נדבר על הגנה עצמית בכובד ראש , הרי יש לשאוף לכך , שתהיה לה ליגאליזאציה גמורה , ועם זה , כמובן , יש להטיל איסור על כל מיני "הגנות נגד" ולחתור לביעורם . זוהי , בעצם , הדרך היחידה להעמיד את העניין על בסיס נכון . ואולם לאחר צעד ראשון זה מן ההכרח שיבואו גם צעדים אחרים . אם הממשלה מתירה בגלוי קיומו של ארגון מזויין , הרי היא נוטלת על עצמה אחריות גדולה . לפיכך על אותו ארגון להיות כפוף לאותה שיטת פיקוח , הנהוגה תמיד ובכל מקום לגבי כוחות מזויינים קבועים : כלומר , היירארכיה , משמעת צבאית , גמול ועונש , אימון מדוקדק ( שלפיו לא נותר זמן אפילו בשביל כל עבודה יצרנית שהיא , ( ולבסוף , אמצעי פיקוח ראדיקאליים שרק הם באים בחשבון — חיי שיתוף בקסרקט ובמדים אחידים . לשון אחר , הגנה עצמית חוקית , אם תוקם כהלכה , הריהי , בעצם , גדוד עברי . כל השאר אינו אלא תחליפים , שהם חסרי תועלת מבחינה מעשית , מזיקים מבחינה מדינית , ואין להעלותם על הדעת מבחינה משפטית ומסוכנים מכל הבחינות . אני מעריך מאוד את עקרון ההגנה העצמית ; שזכויותיו ההיסטוריות של העיקרון הזה ידועות לי , ואני מסכים בהחלט , שכל עוד אין אפשרות להקים צבא עברי , יש צורך , לכל הפחות , בהגנה עצמית ותהא זו אפילו מאורגנת שלא כהלכה . יש בה צורך קודם כל מטעמי מוסר כדי להגן על כבודנו . ואולם תפקידנו בארץ ישראל אינו נעוץ בכך , שיש ליפול חלל בכבוד , אלא שלא ליפול בשום תנאי שהוא . לפיכך יש לדון בשאלה לא מבחינת מעשי גבורה , אלא מבחינת התועלת המעשית , ויש להבטיח צורה של שמירה עצמית שיהא בה כדי להלום את התנאים האלה :

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help