sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:164

אחד נרחב בשביל ההתיישבות היהודית , שטח שבו יש לכלול כל חלקת אדמה פנויה ברשימת המלאי להתיישבות , ואשר בו צריכה כמעט כל פעילותו של המנגנון הממלכתי להיות מתואמת לצרכי העליה . תמיד האנ ? נו ועדיין אנו מאמינים באמונה שלימה , שניתן לבצע את הרפורמה במלואה גם במסגרת המאנדאט הבריטי . ואולם הפסימיסטים , שנתאכזבו מאנגליה — כאלה יש לנו רבים — צריכים , מכל מקום , לזכור לקח אחד מן העבר הלא רחוק . לוא גם אמרה אנגליה "לא , " עדיין לא היתד , זו המלה האחרונה של ההיסטוריה — ממש כשם שה"לאו" התורכי לא היה המלה האחרונה . אין זה מן הנמנע שיחולו שינויים בחלוקת שטחי המאנדאט . יכולים אנו לתאר לעצמנו ניהול ארץ ישראל בידיים אחרות — אפילו בידי משלחת מיוחדת לענייני התיישבות , הממונה מטעם חבר הלאומים . שינויים מסוג זה תלויים בדרך השתזרותם זה בזה של לחצים מדיניים שונים . משימתנו מתבטאת איפוא בכך , שעלינו להוליך למערבולת זו גם את קולות הלחץ הציוני , שיהא בלתי פוסק , חזק , ובייחוד ברור במטרותיו ובדרישותיו . זה מביא אותנו אל הבעיה היסודית והראשית ברגע זה : אל ההכרח להיחלץ למתקפה מדינית חדשה . מטרותיה צריכות להיות אותן ארבע דרישות , שנוסחו בפיסקה הראשונה של מאמר זה ; שיטותיה צריכות להצטיין במרץ ובתנופה , שאין להם תקדים בתולדות דרך ההפגנה הפומבית של עם ישראל בעולם . על הצורה שעל הפגנה כזאת לקבל , עוד ידובר להלן . בהופעות הפומביות שנערכו עד כה דובר בעיקר על אחת מן הצורות האפשריות — על ה"צ'ארטיזם , " לפי מתכונת התנועה האנגלית הנודעת בשנים . 1845-1838 אך דרך זו של עריכת עצומה המונית היא רק אחת הדרכים האפשריות . קונגרס כלל יהודי מוכן כהלכה וערוך חגיגית , עשוי לשמש דרך אחרת . אפשר גם צירוף שתי השיטות גם יחד ; ובכלל אפשריים צירופים רבים ושונים . בינתיים אין העניין נעוץ בצורה , אלא בעיקרון , דהיינו : על המתקפה המדינית להביא לידי אתו הפגנה של רצון העם , יוצאת מגדר הרגיל ב ^ גיאותה , כלפי חוץ . על כן , בינתיים עיקרו של דבר נעוץ בגיוס רצון העם למען אותה מתקפה מדינית . משימה זו היא עניין קשה ביותר . בשעה זו מגלים המוני העם , כמעט כולם כאיש אחד , אדישות בהיותם מאוכזבים מן הפוליטיקה בכללותה , והם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help