sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:116

עם אחד , אפילו התרבותי ביותר , ליי & 7 ם אותה בפועל בכנות . אפילו הצ'כים , בהנהגתו של מאסאריק עצמו — מורם של כל האוטונומיסטים — לא יכלו או לא רצו להגשימה . מה שנוגע לערבים , הרי אפילו האינטליגנציה שלהם לא שמעה מעולם על תורה זו . ואולם לעומת זה היא יודעת , כי המיעוט סבל תמיד ובכל מקום : הנוצרים בתורכיה , המוסלמים בהודו , האירים תחת שלטונם של האנגלים , הפולנים ומציבים לראשונה תחת שלטון הגרמנים , והגרמנים כעת תחת שלטון הצ'כים והפולנים , וכן הלאה לאין סוף . צריך אדם לשכר את עצמו במלים עד לידי קהות חושים גמורה , כדי שלאחר כל זאת ידרוש מן הערבים שיאמינו בכך , שדווקא היהודים מסוגלים ( או שלכל הפחות יש בדעתם בכנות ) להגשים תכנית , שלא עלתה יפה אצל עמים אחרים , בני סמך גדולים הרבה יותר . אני עומד בתוקף על כך , לא מפני שגם אנו היינו צריכים להסתלק מ"תכנית הלסינגפורס , " בתור בסיס modus vivendi ^ ( הסדר יחסים ) לעתיד לבוא . להיפך , אנו — לכל הפחות כותב השורות האלה — מאמינים גם בה וגם בכושרנו להוציאה אל הפועל , חרף כשלון כל התקדימים . ואולם כעת אין משום תועלת לשבחה לפני הערבים t לא יבינו , לא יאמינו ולא יעריכו . ואם לא יועיל הרי יזיק . תמימותו הפוליטית של היהודי היא עצומה , הדבר ממש לא ייאמן : אין הוא מבין את הכלל הפשוט , שלעולם אסור "ללכת לקראת" אדם , שאינו רוצה ללכת לקראתך . היה מקרה טיפוסי לכך , כשאחד העמים המשועבדים ברוסיה הישנה יצא כולו , כאיש אחד , במסע צלב נגד היהודים , בסיסמת חרם ופוגרום . בו בזמן השתדל אותו העם להשיג אוטונומיה לעצמו , ועם זה הכריז בגלוי , שיש בדעתו להשתמש באוטונומיה כדי לדכא את היהודים עוד יותר . ואולם , למרות זאת חשבו פובליציסטים ופוליטיקאים יהודים , אפילו מן המחנה הלאומי , לחובתם לתמוך בכל דרך אפשרית בשאיפות אויביהם לאוטונומיה : שהרי , כפי שאתם רואים , האוטונומיה היא דבר קדוש . וכפי שכבר כתבתי פעם אחת בטורים אלה , אנו בכלל חושבים לחובתנו , כשאר אנו שומעים את ניגון ה"מארסלייזה , " להתייצב דום ולקרוא בקול : "הידד" — אפילו היה משמיע לחן זה המן הרשע עצמו , ואפילו רוסקו באותה שעה בתיבת נגינה זו עצמותיהם של היהודים . דבר זה נחשב בעינינו למוסריות פוליטית . אין זה מוסר , אלא שחיתות . החברה האנושית בנויה על הדדיות ; טלו ממנה את ההדדיות , והצדק נהפך לכזב . האדון העובר ברגע זה ברחוב על יד חלוני ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help