sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:112

של מי שהוא . ואם א / ב' או ג' רוצים להפריע בכוח להגשמת הצדק , משום שהם מוצאים אותו לבלתי נוח בשבילם , הרי צריך להפריע להם בזה , ושוב בכוח . זוהי תורת המוסר ; ואין שום מוסר אחר . שנית , אין משמע כל זה , שאין להעלות על הדעת אפשרות של כל הסכם מרצון שהוא עם ערביי ארץ ישראל . כל עוד יש לערבים אפילו זיק של תקווה להיפטר מאתנו , הם לא ימכרו את תקוותם זו לא בעד אי אלו מלים מתוקות ולא בעד שום פרוסה מזינה של לחם בחמאה , ומשום כך דווקא , אין לראותם בחזקת אספסוף , אלא עם , אף אם עם מפגר , אבל עם חי . עם חי מסכים לוויתורים בשאלות עצומות וגורליות כאלו רק כאשר לא נשארת לו כל תקווה , כאשר בקיר הברזל לא נראה עוד אף לא סדק אחד . רק אז מאבדות קבוצות קיצוניות , שסיסמתן היא "בשום אופן לא , " את קסמן , וההשפעה עוברת לידי הקבוצות המתונות . רק אז יבואו אלינו המתונים האלה ובידם הצעה לוויתורים הדדיים : רק אז יתחילו הם לשאת ולתת עמנו ביושר ובשאלות מעשיות , כגון ערובה נגד גירוש מן הארץ , או בעניין שיווי זכויות , או בדבר ישות עצמית לאומית ; ואני מאמין ומקווה , שאז נוכל לתת להם ערובות כאלה , שתרגענה אותם , ושני העמים יוכלו לחיות זד , בצד זה בשלום ומתוך יחסי הגינות . ואולם הדרך היחידה להסכם כזה היא קיר הברזל , כלומר , חיזוקו של השלטון בארץ ישראל , שלא יהא נתון לשום השפעות ערביות , כלומר , עצם השלטון , שנגדו לוחמים הערבים . במלים אחרות , בשבילנו הדרך היחידה להסכם בעתיד מתבטאת בהסתלקות מוחלטת מכל הנסיונות להגיע להסכם בהווה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help