sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:111

המסקנה : לא לערביי ארץ ישראל ולא לשאר הערבים אין אנו יכולים להציע שום פיצוי בעד ארץ ישראל . משום כך אין להעלות על הדעת הסכם מרצון . ומשום כך בני אדם , החושבים שהסכם כזה הוא בגדר sine qua non conditio ( תנאי בל יעבור ) לציונות יכולים כבר עכשיו לומר non / ( לא ) ולהסתלק מן הציונות . התיישבותנו — או שהיא צריכה להיפסק , או להימשך בניגוד לרצונה של אוכלוסיית הילידים . ולפיכך היא יכולה להמשיך ולהתפתח רק בחסותו של כוח מגן , שאינו תלוי באוכלוסיה המקומית — קיר ברזל , שאותו לא יהא בכוחה של האוכלוסיה המקומית להבקיע . בזה כלולה גם כל מדיניותנו לגבי הערבים : לא רק "צריכה להיות כלולה , " אלא גם להיות כלולה בפועל , נתחסד ככל שנתחסד . לשם מה זקוקים אנו להצהרת באלפור 1 לשם מה זקוקים אנו למאנדאט 1 משמעותם בשבילנו נעוצה בכך , שכוח חיצוני הטיל על עצמו התחייבות ליצור בארץ תנאי מינהל ובטחון כאלה , שבהם תהיה האוכלוסיה המקומית , למרות כל רצונה , משוללת אפשרות להפריע להתיישבותנו באורח מינהלי או פיסי . ואנו כולנו , בלא יוצא מן הכלל , דוחקים בכוח החיצוני הזה , יום יום , שימלא את תפקידו בתקיפות ובלא ריתוי . בעניין זה אין הבדל ממשי בין ה"מיליטאריסטים" שלנו ובין ה"צמחוניים" שלנו . אלה מעדיפים קיר ברזל של כידונים יהודיים , אחרים — של כידונים איריים , ואנשי מחנה שלישי , מצדדי הסכם עם באגדאד , מוכנים להסתפק בכידוני באגדאד ( זהו טעם לפגם , מוזר ומסוכן ) ; ואולם כולנו טורחים ועמלים יומם ולילה בעניין קיר הברזל . ועם זאת אנו עצמנו מקלקלים משום מה את ענייננו מתוך שאנו מדקלמים על הסכם ומכניסים בלב מעצמת המאנדאט את ההכרה שהעניין איננו נעוץ בקיר הברזל , אלא בנסיונות הידברות חדשים לבקרים . דיקלום מסוג זה הורס את ענייננו ; לפיכך , המשימה שמגמתה להבאיש את ריחו , להצביע על דמיוניותו ואי הכנות שבו , — איננה רק בגדר תענוג , אלא גם חובה . הבעיה טרם מוצתה עד תום , ועוד אשוב ואדון בכמה מצדדיה במאמרי הבא . אך אני מוצא לנחוץ להוסיף כאן בקצרה עוד שתי הערות . ראשית , על הטענה הנדושה , כאילו נקודת המבט המוצעת לעיל היא בלתי מוסרית , אני משיב : לא נכון . אחת משתיים : או שהציונות היא מוסרית , או שאיננה מוסרית . בשאלה זו היינו צריכים להכריע לפני ששקלנו את השקל הראשון . ומשהכרענו — הכרענו לחיוב . ואם הציונות היא מוסרית , כלומר , צודקת , הרי יש להגשים את הצדק בלא להתחשב בהסכמתו או אי הסכמתו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help