sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:106

על "קיר הברזל" ( אנו והערכים ) בניגוד לכלל היפה — להתחיל את המאמר מעצם העניין — עלי להתחיל מאמר זה בהקדמה , ומד , עוד — בהקדמה אישית . את מחברם של השורות האלה חושבים לאויבם של הערבים , למצדד גירושם מן הארץ וכוי , אין זה אמת . מבחינה רגשית — יחסי לערבים הוא כיחסי אל כל שאר העמים ! שוויון נפש אדיב . מבחינה פוליטית נקבע יחסי על סמר שני עקרונות . האחד , גירושם של הערבים מארץ ישראל באיזו צורה שהיא נחשב בעיני לבלתי אפשרי בהחלט ; בארץ ישראל יהיו תמיד שני עמים . והשני , אני גאה על השתייכותי לאותה קבוצה , שניסחה את "תכנית הלסינגפורס . " ניסחנוה לא בשביל היהודים בלבד , אלא בשביל כל העמים ; ויסודה הוא שיווי זכויות לעמים . ככל היהודים מוכן אני להישבע בשמנו ובשם צאצאינו , שלעולם לא נפר שיווי זכויות זה ולא נעשה נסיון לגירוש או לדיכוי . כפי שרואה הקורא , הרי זה "אני מאמין , " האומר כולו שלום . ואולם במישור אחר לחלוטין מתייצבת השאלה , אם אפשר להגיע להגשמת מחשבות של שלום בדרכי שלום . כי הרי דבר זה תלוי לא ביחסנו אל הערבים , אלא אך ורק ביחסם של הערבים אל הציונות . אחרי הקדמה זו נעבור לעצם העניין . על השלמה מרצון בין ערביי ארץ ישראל לבינינו אין מה לדבר כלל , לא כעת , ולא בגבולות העתיד הנראה באופק . אני מביע את הכרתי זו בצורה 1 תכנית הלסינגפורס , ( 1906 ) שז'בוטינסקי נמנה עם ראשי מנסחיה , ביקשה לארגן את יהדות רוסיה על בסיס התביעה שיש להקנות לה "לא רק שוויון אזרחי , אלא גם שוויון זכויות אומה . " לכאורה עמדה התכנית בסתירה לעקרון שלילת הגלות , אך ז'בוטינסקי כפר בכך , ולא עוד אלא שהצביע על כך , שהמטרה היתר , להפוך את יהדות רוסיה למנוף רב עוצמה להוציא את "יציאת מצרים" החדשה אל הפועל . ביסודה ביקשה התכנית לקיים את צוו של הרצל "כיבשו את הקהילות" למען ציון .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help