sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:104

ההיסטוריה והציבה לפנינו בעיות , המחייבות פעילות , שאין דוגמתה , ואולם אצלנו , להוציא מקרים יוצאים מן הכלל , אין בינתיים דבר זולת ה . Stellungnahme הידלדלות זו מתגלה בצורה המסקרנת והטראגית ביותר על רקע אודם להבות האש . לוא לפחות לא ראינו את האודם מחמת טיפשותנו ועיוורוננו , לוא לפחות היינו מכחישים אותו בעקשנות אידיוטית , — היה הדבר מובן . אולם הכול רואים את האודם ואיש אינו מכחיש את הסכנה ; יתירה מזאת , כל צעיר , אם תשאלוהו , יש לו לגבי שאלה זו stellungnahme מוכנה ומוגדרת בתכלית — גאה , לוחמת ... וזה הכול . וכשמתרגשות ובאות הצרות נלכדים כולם כשידיהם ריקות , ולהוציא כמה יוצאים מן הכלל , חזקה עליהם ששוב יסתתרו אצל מכרים נוצרים . יקשה אף לומר , אם לא יהיה זה הדבר הנכון ביותר לעשות , בהביאנו בחשבון איך מצטייר בעינינו הנוער הגברי שלנו . איני חושב אותם לפחדנים ; בנסיוני נוכחתי לדעת שאין הם פחדנים . ואולם הרי לא די באומץ , כדי להדוף תוקפן פיסי . נצביע , למשל , על הסכנה האמריקנית — ה"קלאן . " כדי להדוף סכנה זו אפילו בידיים ריקות יש צורך בשרירים מאומנים ולדעת תכסיסים . בעזרת מקל — מסובך העניין עוד יותר » צריך לדעת להשתמש בו , ולא — יוציאוהו מידן בהינף אחד ; נוסף על כך יש בכלל צורך להכין מראש את המקל הזה , מחומרים מתאימים . ואולם ה"קלאן , " יוצא לעבודתו , כמנהגו , כשבידיו מכשירים משוכללים הרבה יותר . לנוער היהודי אין מכשירים אלה ( הוא מעדיף לקנות בכסף זה עניבות , או , נאמר , ספרים ) ; והעיקר — אין הוא יודע להשתמש בהם . בכלל , אמנות ההדיפה אינה עניין של השראה : בראש וראשונה זהו עניין של אמנות , שיש ללמוד אותה עת ארוכה ובקפדנות , ואחר כד להתאמן בה יום יום בסתר ביתך . כל זה זר לנוער היהודי . גם כשהוא מתארגן במסגרת חוגים בגימנסיה , הרי גם אז הוא נמשך אל תרגילי הקצב ומכשירי ההתעמלות , ולא אל הקליעה למטרה . חברי ה"קלאן" עוסקים , כמובן , בתרגול בלתי פוסק . בתנאים כאלה , אולי באמת מה שנשאר לנו לעשות הוא להוסיף ולהסתתר אצל נוצרים טובים . לוא היה עם אחר נקלע למצבנו — מצב של מצור ממש , מכל הצדדים , כי אז היה הוא פועל אחרת . הוא היה מבין מיד דבר פשוט : כי בזמן כזה בעית ההדיפה היא , בעצם , החשובה שבבעיותיו הדחופות . ומשדיה מבין זאת , לא היה מסתפק 3 ste 11 ungnahme אלא היה משנה את חייו מן הקצה ' לקצה . הוא היה עושה את דרכי ההדיפה למקצוע הראשי בחינוכו . כשם שאין להעלות על הדעת להיות בור , כך אין להעלות על הדעת מציאותו של נער שאינו יודע להשתמש במכשיר הגנה . הוא היה מקים ארגון מושלם ומצטייד

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help