sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:102

הפקר אנו חיים עתה על עשרה או עשרים איים המוקפים אודם להבה . הולכים ומתגייסים נגדנו כוחות שזה מכבר לא היו כמותם , וכולם מתגייסים כדי לעשות בנו שפטים בכוח הזרוע . n wiener Morgenzeitung מכתיר את מאמרו הראשי בעניין הבחירות באוסטריה בשם "בסופת השנאה . " בקצהו האחד של העולם — לאחר שהתאמן תחילה בניסויים על הכושים — מכין לו ה"קו קלוקס קלאן" בגלוי הילולה ברחוב היהודי . בתוך ארץ ישראל זוכים הפורעים ומועלים בדרגה , ואותו חזיון מתרחש כמעט בכל מקום . ואנחנו ? הדבר הגרוע ביותר , הטבוע בפסיכולוגיה היהודית , הוא הפאסיביות שלה . יש עמים , שפשוט אינם מבינים את בעיותיהם שלהם , או אפילו אינם מעלים חשד שעומדות לפניהם בעיות . דבר זה אינו טוב , אך בר מחילה . היהודים מכירים את כל בעיותיהם על בוריין , יודעים להתמצא בהן על כל דקויותיהן , יודעים לנסח בפרטי פרטים את יחסם כלפיהן , בתוספת פירושים והסברים , יש לו ליהודי steiiungnahme ( עמדה ) הנקוטה בידו לגבי כל דבר , אבל בכך מסתיים העניין . להסיק מנקודת השקפה זו מסקנה של ממש , — בכד רואה היהודי משום אי זהירות , פרחחות , מעשה שלא ייעשה . המשפט האהוב עליו ביותר הוא ו "בעצם אתם צודקים , אני מסכים ; ועם זאת , איך יתכן הדבר " ... הוא אף אינו מרגיש , כי בין תחילתו של המשפט לבין סיומו מצויה סתירה עצומה . אם "אתם צודקים , " הרי לא רק שהדבר יתכן , אלא שיש ממנו מסקנה של ממש . מתוך שיש יחס לבעיה זו או אחרת מתחייבת מכר פעולה , שאם לא כן מתנוון היחס לכלל מליצה ריקה . אך היהודי אינו חש בזאת . יש יוצאים מן הכלל , אך לא הם נושא ענייננו . היהודי הטיפוסי , הממוצע , הוא לפי עצם מהותו יציר פאסיבי עד להפליא ; פאסיבי עד כדי חילול קודש . חילול קודש , משמעו נשיאת מלות קודש לשווא , כלומר , להאמין באידיאלים , בדעות מוצ

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help