sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:99

ל"ד » סתדר" בלא רוב , והם מבקשים בתום לב מן הערבים שיאמינו אף הם בהזייה זו . הבה נניח אפילו לרגע , שהערבי יהא מוכן להסכים עמהם בעניין זה , באמרו ' סוף סוף , אם אתם מוכנים להסתפק במצב של מיעוט לעולמי עד , הרי זה עניינכם שלכם . ( אומרים , שיש אפילו פתגם ערבי מעין זה ; "אינתא מאבסוט — אנא מאבסוט" — אם אתה מרוצה , הרי גם אני מרוצה ( . ואולם הרי לשם "התפייסות והשלמה" גם בזה אין די . בשביל הערבי אין זה חשוב כלל , מה רוצים המתיישבים בלבם פנימה : בשבילם חשוב , מה הן התוצאות הממשיות היכולות לנבוע מן ההתיישבות . התיישבות יהודית משמעה גידולו של המיעוט היהודי . היכן הערובה , שגידול זה ייעצר בנקודת 49 אחוז , או אפילו , נאמר , בנקודת 50 אחוז ? אם עכשיו , כשמספרם מועט כל כך , בכל זאת חזקים היהודים כל צרכם כדי להדוף איר שהוא את מאמציו הבולטים של הרוב הערבי העצום , הרי אחר כך , לכשייהפכו היהודים לשליש האוכלוסיה , ובהמשך הזמן , אולי , גם למחציתה , — מי יפריע להם אז להכניס לתוך הארץ עוד כמה רבבות אנשים ולהיעשות לרוב ? יתירה מזו : אפילו נניח , שהדור הציוני הנוכחי הסתלק "בכנות ובתום לב" מחלום הרוב — היכן הערובה , שכזה יהיה הלך רוחו של הדור הבא ? להיפר . התיאבון הולד וגדל במידה שמצטברים והולכים הכוחות : הפועל החקלאי חולם רק על רצונו ליהפך לפלאח זעיר , ואולם כשיהיה לפלאח יחלום על מעמד של בעל אחוזה . בעיני הערבי , שאין במוחו כל עקמומיות אלא &> כל בריא , נראה כל זה בחזקת מושכל אמת שאין עליו עוררין . כך היה תמיד וכך יהיה תמיד . על כן , נראה בעיניו , מבחינה אובייקטיבית , כל עולה יהודי חדש , אפילו הוא שולל מושבע , על פי הכרתו , של רעיון הרוב , בגדר צעד אחד נוסף ליצירת רוב יהודי . הערובה הממשית היחידה בעיניו היא איסור העליה , או לפחות , מסירת עניין העליה לפיקוח ערבי . ואכן , לכך שואפים הערבים ; והם יתאמצו להשיג זאת חרף כל הסברינו ושבועותינו . מובן , שלאמיתו של דבר , מבינים זאת יפה — להוציא יוצאים מן הכלל מועטים — גם כל הציונים , אפילו מן המחנה "המתון . " ואולם רבים מהם אוהבים לשאול : "אפילו אנו רוצים להיעשות לרוב — כלום מן החכמה היא לדבר על כך " 1 בתוך כך משתווית לפרצופם ארשת דיפלומאטית , ממלכתית ואומרת אחריות , והם מרוצים מאוד מעצמם . מליצות מסוג זה מקובלות אצלנו מאוד . אין לך איש המוני שלא יאמר לך : "יש להקים גדודים , אך לא לדבר עליהם , " "מדינות מקימים ולא מטיפים להן , " וכן הלאה . באותה מידת אמת אפשר לומר , כי גם כספים , בנקים ומושבות מן הדין היה להקים מתוך שתיקה גמורה . "מן הדין היה" — אך בנסיבות חיי היהודים אין להעלות דבר כזה על הדעת , ואשר על כן כל העצות בדבר התועלת שבאדריכלות אילמת אינן אלא

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help