sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:97

האופוזיציה ואפילו של המהפכה . ברור , כי כל זה ניתן להגשים רק בארץ , שבה מהווה העם המדובר , לכל הפחות , רוב . אותו מושכל ראשון מתייחס גם אל סבלותיו בפועל של היהודי . הוא סבל וסובל בארצות הנצרות לא משום שהנוצרים הם בני אדם רעים , אלא משום שהיהודים הס תמיד ובכל מקום מיעוט . כל נסיון כן להגיע לשורשיה של איזו מחלה שהיא , המיוחדת ליהודים , הביא תמיד את החוקרים הרציניים ( בין שהיו ידידינו ובין שהיו אויבינו ) למסקנה בלתי נמנעת זו [ שורש המחלה — היותם של היהודים מיעוט , התרופה — להיות לרוב . החוקרים , שסירבו לסמוך ידיהם על מסקנה זו , אנו , הציונים , חשבנום תמיד או לבלתי כנים , או לבלתי רציניים — ובצדק גמור . מושכלות אלה מתייחסים לארץ ישראל באותה מידה ממש , כמו שהם מתייחסים אל כל נקודה אחרת על פני כדור הארץ . נעתיק עצמנו בדמיוננו כמה שנים קדימה ונדמה בנפשנו , כי "בניינה של ארץ ישראל" בקוויו היסודיים , בא לידי גמר , וכי בכל זאת ניצבת לפנינו , בסופו של דבר , ארץ בעלת רוב לא יהודי . ברור , שארץ כזאת לא תהא אלא נוסח חדש של הגולה . גם כאן , כמו בכל ארץ אחרת , תהא לו לרוב האפשרות ללחוץ על המיעוט , להצר את צעדיו , או בפשטות לנשלו , ומכך תנבענה בהכרח אותן התוצאות החומריות והמדיניות , המוכרות לנו משאר פניות הגולה ; וכן גם אותן — ממש אותן — התוצאות הרוחניות , עד שנגיע למצב של התבוללות הדרגתית בלשון ובתרבות . כל הדיבורים על כך , שיש לה לאווירה של ארץ ישראל סגולה מיוחדת , ועל כן לעולם לא ירשו היהודים היושבים בה , אפילו יהיו מיעוט , כי יופקעו רגשי לאומיותם , — כל אלה הם דיבורים ריקים וחסרי שחר . היו ימים , שבהם עברה יהדות ארץ ישראל כאיש אחד אל הלשון הארמית , ואחר כך קיבלה האינטליגנציה שלה את הלשון היוונית ; בתקופה קרובה יותר לימינו נתפסו הספרדים , בני ה"ישוב הישן , " לתהליך הערביזאציה בלא שיצאו על כך למלחמה . התהליך הנוכחי של השלטת העברית בקרב יהדות ארץ ישראל מתפתח בהצלחה רק משום , שלארץ ישראל באים בעיקר קנאים נלהבים לתחיה הלאומית שנבחרו לתפקיד זה במיוחד ; וכן משום שהתרבות הערבית עניה וחלושה , ומשום שבכלל , בתקופות המעבר , אין חוקי ההתבול לות הרגילים פועלים . ואולם לכשתיגמר "הבנייה , " הרי יתייצבו בחזית הבימה לא "ציונים , " אלא סתם יהודים , ילידי המקום , בני אדם נורמאליים שבחייהם שולטים שליטה מקובלת האינטרסים היום יומיים ומשעבדים תחתיהם את האידיאלים ; בו בזמן תגיע , בלי ספק , התרבות הערבית לגובה מסוים ראוי לשמו ; מטבע הדברים מתהווה תהליך "חלחול" נורמאלי בין עמים — תהליך , השכיח בארצות בעלות אוכלוסיות מעורבות , והוא מביא בסופו של דבר ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help