sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:58

במישהו ממנהיגיהם הנוצרים , מאלצים אותו להתפטר — וכלל ועיקר אינם מתביישים בזאת , אף על פי שאחריותם כלפי אותו השר , שהם עצמם בחרו , גדולה בהרבה מן האחריות שיש לנו היהודים כלפי האדון סמואל שלא אנו בחרנו בו . אילו גם היתה בשעתו למינויו של האדון סמואל משמעות של תקדים , כלומר , אילו היה במינויו משום סמל , שמעתה ואילך יהיו כל הנציבים יהודים , הרי גם אז לא היה מן הצדק לדרוש , שהנסיון הראשון יהא בהכרח מוצלח . הנסיון הראשון נתגלה כלא מוצלח , אך מכך בהחלט לא משתמע דבר . שנית , אץ כל יסוד לדמות בנפשנו , שדתו של האדון סמואל היא תקדים למינויים אחרים לעתיד לבוא לאותה משרה בארץ ישראל . אין רואים את העניין הזה כך , לא במשרד המושבות ולא על הר הזיתים . לכן , גם אם נעמוד על נקודת מבט זו , כלומר , — נציב עליון יהודי ויהא הוא בלתי נסבל כאשר יהיה , חשוב לנו , בתורת "סמל , " "דגל / ' "שלט" וכר' וכוי ... ( כלל המונחים מסוג זה עשיר מאוד , הואיל ונימוקים אחרים , חוץ מאלה , לא נשארו בפי מצדדיו של האדון סמואל , והם משתדלים בכל דרך להשחיז ולמרט את נשקם האחרון ) — הרי אז צריך לזכור , שאריכות ימיו של ה"סמל" אינה מובטחת — ועל כך אנו סובלים מנזק הרסני עמוק , לא באורח סמלי , אלא בפועל ממש . שלישית , הגיעה העת לומר , למען ישמעו הכול , כדרך הדברים , כי הסמל הוא ריק מתוכן וערכו כערך פרוטה שחוקה . אסור שתנוגן "המרסלייזה" רק כדי שאתייצב דום ובני אדם ינצלו את הדבר לשדידת ביתי . אם תחת דגל כחול לבן מסתתרת "סחורה שחורה , " הרי הדגל אינו אלא סמרטוט . חולשתנו לגבי סמלים היא אחת המחלות הישנות של הגיטו שלנו — עוד אבותינו נהגו להתנחם בכך , שאם אין לנו "זכות מושב , " הרי הוראץ ( נפתלי הירץ ) גינצבורג — הוא בארון . עתה רוצים לשכנע אותנו , שאם במקום נרות חנוכה יידלקו על הר הזיתים אורות האשוח של חג המולד , יחדלו היהודים מלהתעניין בארץ ישראל . אלה דברים ריקים . אחרי פרעות יפו אמרו אפילו החרדים ממאה שערים במפורש , שלהתפלל בבית הכנסת הם יודעים בעצמם , ואילו נציב דרוש להם בעיקר , כדי שיערוב לבטחון האזרחים . איש מינהל סמלי אין בו כדי לשמש פיתיון : כל מה שהוא יכול לגרור אחריו , הריהם עוד סמלים , כלומר , החלטות במקום כסף , החלטות במקום עולים . 7 בימי השלטון הבריטי בארץ היה משכנו של הנציב העליון בבניין אוגוסטה ויקטוריה בגבול הר הזיתים והר הצופים , עד שניזוק הבניין ברעידת האדמה ב ל ' . 192 משפחה יהודית ברוסיה שבניה נתעלו לתואר בארון . יוזל יוסף בן גבריאל , ( 1878-1812 ) הבנקאי והקבלן , היה הבארון הראשון , והוראץ ( נפתלי הירץ ) ( 1909 -1 & 33 ) היה בנו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help