sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:295

היומון התורני של הרוויזיוניסטים בארץ ישראל "בחזית העם" ( סתם " העם" עדיין אסור ) מביא במלואו תזכיר על המיפקד , שהגיש המרכז הרוויזיוניסטי דשם לנציב העליון . זהו מסמך מצויין , ענייני , משכנע , מנוסח בנימה שלווה ורצינית . כשיתחילו מנהיגיו הרשמיים של היישוב והעיתונים האופיינים להם לזעוק נגד תוצאות המיפקד ( הם כבר מתחילים זאת מעט מעט , ( לא יעלה בידם להמציא שום נימוק , שאיננו בתזכירם של הרוויזיוניסטים . אין שום דבר מפליא בכך ו נימוקים אלה שימשו מכבר שיחה בפי כל . דבר אחד לא היה ו מסקנה . קשה להחליט , מי בארץ ישראל חסר כשרון יותר : הפקידים הבריטיים או המנהיגים היהודיים . פרשת רצח שטאל וזוהר באותו יומון מודיעים על מלה גאונית שאמר מר ספייסר , המפקח הכללי של משטרת ארץ ישראל . כשנודע לאיפרכוס זה , שהיישוב דואג לגורלם של שטאל והבחורה זוהר , שיצאו לטייל לפני חודשים מספר ולא שבו , פסק פסוקו 1 "יש לשער , שהם משתעשעים בבירות . " עתה , כפי שידוע , מצאו את השניים הרוגים וקבורים בחולות לא הרחק מסידני עלי בדרך להרצליה . ומצאו אותם לא אנשי משטרת מר ספייסר , אלא היהודים . את כל החקירה ניהל מר אברהם שפירא מפתח תקווה , אדם אהוד מאוד בארץ ישראל , שברשימת השירות שלו אין זה כלל שירות ראשון שלו בשדה פעולה של הגנת היישוב . לא נגזים , אם נאמר , שלא רק היהודים , אלא גם כל הערבים ההגונים היו שמחים , אילו שימש אברהם שפירא במקום מר ספייסר . הדבר המעיד במובהק על כישרון במקרה זה הוא , ששפירא ניהל את חקירתו בלא ידיעת המשטרה הממוסדת , תוך שהוא מסתיר ממנה בקפדנות כל מה שעשה — עד לרגע האחרון , כשהביא את השוטרים למקום ואמר להם : חפרו ! שיטה נבונה מאוד . מי יודע , שמא היה מתגלה אותו קבר ריק , לולא זהירות פיקחית זו ? הזכוונ לעגודה השבועון הרוויזיוניסטי בירושלים "במערכה , " שהופעתו שוב הותרה זה לא מכבר , מודיע על עימות כזה : "בחדרה לא רצו האיכרים למלא את חובתם הלאומית ומסרו את פרדסי התפוזים שלהם לידי קונים ומוכרים ערביים , ואילו אלו מסרו את קטיף התפוזים לאותם הפועלים הערביים , שבהזדמנות הראשונה כורתים את עצי היהודים . הפועלים היהודים התמרמרו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help