sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:293

בקאלה נתקבלו פה אחד כמה סעיפים שמעצם טבעם אינם ניתנים לערעור לחלוטין . ואלה הם : ( 1 ה"ברית " חדלה מלהיות חלק של ההסתדרות הציונית , נעשתה לארגון ריבוני ואינה חייבת לסור למשמעתו של אף אחד בעולם ולא להגיש לו דין וחשבון , פרט לכינוס של עצמה . ( 2 כל חברי ה"ברית" כפופים למשמעתה ; אם בתוקף השתייכותו של חבר זה או אחר להסתדרות הציונית , מתעורר אצלו ניגוד ביו משמעת ה"ברית" ובין משמעת ארגון אחר כל שהוא , מחוץ ל"ברית , " הרי זכות הבכורה נתונה למשמעת ה"ברית . " ( 3 מי שרוצה רשאי לשקול את השקל , להשתתף בבחירות ההסתדרות הציונית , לנסוע לקונגרסים שלה ולהצביע שם . ומי שאינו רוצה רשאי שלא לעשות כל זאת . לא לזה ולא לזה אין שום שייכות ל"ברית" ולפעילותה שלה . סעיפים אלה קבועים בהחלט . כל ניסיון לשנותם יהא ניסיון לפילוג . החלטת הכינוס בבוקובינה — "לא להרשות לרוויזיוניסטים בודדים להסתלק משקילת השקל , " או שזו אי הבנה , או קריאה לפילוג : ב"ברית" יש אנשים , שאינם רוצים לשקול את השקל ולא ישקלוהו , לכן כל הפאראדוכס בעניין החובה לרכוש את השקל הוא פאראדוכס בעניין הוצאתם של אנשים אלה מה"ברית . " ודברי פלפול אלה — כל הדיבורים על כך , שכל עוד יהיו בהרכב ה"ברית" שוקלי שקל , לא תהיה ה"ברית" מסוגלת לעשות את עבודתה שלה — דברי פלפול הם , שכן אלה האומרים כך , יודעים כל עצמם , שיש לנו אנשים , שלא יוותרו עתה על השקל , ואם יוטל עליהם "איסור" לשקול את השקל , פירוש הדבר , להוציא אנשים אלה מן ה"ברית ; " אולם להוציאם אין הם עצמם רוצים , ועל כן לשם מה כל המלל הזד , חסר התועלת , שדינו כדין חריקת דלת שציריה לא שומנו ? צריך ללמוד לחשוב בהיגיון וללכת לפי מסקנות ההיגיון בלא חריקות . הגיון החיים במקרה שלנו הוא כזה , שאם היו מתכנסים בקאלה מחברי אותן החלטות חסרות התועלת , נושאי הנאומים וכותבי המכתבים , כי אז היו הם עצמם מגיעים בדיוק לאותו הסכם . אין לשנות בו דבר .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help