sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:285

הרצל בדבר התקרבות כזאת , וכן בדבר כל סוגי הקרבנות שיש להקריב למען מטרה זאת ... האיכרים מסוג מסויים האזינו לדברים וחרתו אותם על לוח לבם . כשהעלו בניהם לפניהם את שאלת החלפת העבודה הערבית בעבודה עברית , היו אבותיהם משיבים להם : קרא את מאמרו של פלוני אלמוני ב"דבר" של אתמול — הוא עצמו מודה , שאסור ל"דחוק רגליים" ובעיקר אסור ל"הרגיז . " והבנים הנבוכים היו משתתקים . כד נשמט הנשק העיקרי במאבק על העבודה העברית — האפשרות לדון לחובה פה אחד את אלה המבקשים להחזיר את המצב לקדמותו ; אם הצד המעוניין ויתר על עמדתו המוסרית , מה יש לדרוש מן האיכר ? גם אם מכאיב לזרות מלח על פצעיו של נוער עברי טוב , שהוכה בידי המשטרה בחדרה , אין אנו רשאים לפטור עצמנו מלחזור ולומר , שהפעם תלוי קולר האשמה במידה רבה בצווארי המנהיגים הרוחניים של התנועה ה"שמאלית '' בארץ ישראל . אלה הם האנשים , שכדי לשאת חן בעיני האינטרנאציונאל השני ( שחוץ מהם אין איש בעולם המתחשב בו ; והוא עצמו לא יעריך את מאמציהם ולא יגמול להם עליהם ) פרצו הם עצמם פרץ בחומותיהם . אין לבלבל את דעתם של בני אדם . אם רוצים אתם להיאבק על עבודה עברית , עמדו על כך , שעבודה עברית היא דבר שבעיקרון ; לא חצי עיקרון , לא "עיקרון פרופורציונאלי , " אלא עיקרון כפשוטו , כלומר , משהו שלא ניתן לחלקו ולפוררו . אם התחלתם אתם עצמכם ל"פרש" עיקרון על דרך ההגבלה , אל תתפלאו , אם יתקבל מה שתמיד מתקבל עקב הסברים מוגבלים : כל ההתחלות קשות , השכן יוסיף להתקדם וסופו שימצא "פרשנות" ממוצה עד תום . צר מאוד , שעקב מאורעות קשים כאלה ניתק התהליך , שהלך והתגבש , — תהליך השתרשות העבודה העברית במושבות הוותיקות . ואולם מירב התוכחה מוטלת על מנהיגי ה"שמאל" בשל פטפוטיהם . המפלגה היחידה בארץ ישראל , העומדת על עקרון העבודה העברית בלי שום תירוצים , היא עכשיו מפלגת הרוויזיוניסטים ואגף העבודה של הרוויז יוניזם — "ארגון עובדי הצה"ר ובית"ר . " נקודת הראות שלנו היא , שבעיות החברה הכרוכות בהתיישבות אינן נפתרות לפי אמת מידה רגילה של אינטרסים מעמדיים או סולידריות מעמדית , יהיו רגשי הכבוד שרוחשים להם חסידיהם אשר יהיו . עצם ההתיישבות היא משימה כבירה של מפעל הבראה חברתית , ואפילו משימת הצלה : הדברים אמורים בריפוי הדרגתי של אחד הפצעים החברתיים הקשים ביותר שבעולם , והוא מכונה גיטו . אנו היהודים איננו מבקשים מן העולם לשם כך לא כסף , לא זיעת עמל : אנו עצמנו נותנים כסף ונותנים חלוצים .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help