sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:276

רוב נגדם בעזרתו של נחשול עלייה חדש וטהור יותר לא ניתן בתנאים הנוכחיים . אני יודע על פה את כל הנימוקים , עד כמה בלתי רצוי ומסוכן לפורר את כנסת ישראל . לא ז 1 בלבד שאני יודע את הנימוקים האלה , אלא שאני עצמי חושב אותם לחשובים מאוד ; ודווקא משום כך איני מעלה לפי שעה שום הצעה , ורק מהרהר בקול רם . אבל , כאשר מהרהר אדם בקול רם , עליו להצביע בקול רם גם על אי הנוחות הגדולה והמסוכנת שבמצב העניינים הנוכחי . הגיעה השעה לכך , שיטול היישוב לידיו את תפקיד המלחמה האקטיווית במינהל הארץ ישראלי . תפקיד זה אפשר לנסח בפשטות ובבהירות : הואיל והמשטר הוא לגבי דידנו בלתי נםבל , הרי עלינו לשאוף ככל שאפשר לשתק את פעילותו ולמרר גם את חייו של כל נושא שררה שאף הוא נעשה לבלתי נסבל . איך לעשות זאת ן — על כך נדבר בפעם אחרת . אבל דבר אחד ברור : בפעולה זו חייב להשתתף חלק ניכר של היישוב . האפשרי הדבר הזה כל עוד עומדים בראש היישוב מוסדות המתנגדים לתנועת ההתנגדות , ואשר אנו עצמנו מכירים בו בזמן בסמכותם של המוסדות הכלליים ? כוחו של הוועד הלאומי אינו גדול , — שום עבודה חיובית עדיין אין בכוחו לעשות ; אבל להפריע לפעולה חיובית , בייחוד לפעולה , הדורשת תעוזה ונחישות החלטה , יכול גם הוועד הלאומי . למה ? משום שיש ל 1 הסמכות הנובעת מהכרה כללית , כלומר , הכרה מצד כל היישוב הציוני בארץ ישראל . לא רק קשה , אלא פשוט מן הנמנע להגיע אפילו לאחדות דעים כלשהי , כאשר כל איש ואיש מן ההמון שואל : הכיצד ז והרי הוועד הלאומי מתנגד לכך , ואנו הננו חברי כנסת ישראל . והוא בא כוחנו , וגם אתם , הרוויזיוניסטים , הנכם חברי כנסת ישראל , והוועד הזה , יהא הוא גרוע ככל שיהיה , הוא גם בא כוחכם שלכם מבחינה פורמאלית . מכשול זה היה סר מעל הדרך אילו היינו אנו עצמנו מערערים — בכוח דחיפה נחושה — את מוניטין ההכרה הכללית . אם אנו , ואותו חלק היישוב המסוגל להיענות לקריאתנו , היינו פורשים מכנסת ישראל , הרי היה הוועד הלאומי נשאר כבא כוחם של מצדדיו בלבד , כלומר , גוף של אחת המפלגות , ולא מוסד של כלל היישוב . אפשר לצדד בפרישה מכנסת ישראל או להתנגד לה , אך קשה , כמדומני , לחלוק על נכונותם של שיקולים אלה . ברור : א ) המלחמה נגד המשטר במקום היא עכשיו הכרחית ; ב ) לשדל את הוועד הלאומי למלחמה — לא 1 ר הרכבו הנוכחי של היישוב , הנוטה כמעט כרי מחציתו ל"מאה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help