sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:250

לכושרנו המדיני , שהוא עדייו בחזקת בוסר ; גרוע מזה — עדות לרגשי כניעה שאנו חדורים בהם בכל ישותנו . צרתה העיקרית של כל המדיניות הציונית בשנים האחרונות נעוצה דווקא בכד , ש"שיתפנו פעולה" מתוך שקידה ובדקדקנות בכל יוזמה שהומצאה בבירור לרעתנו : שיתפנו פעולה בוועדת שאו ( למה לא ? ועדת חקירה "כשלעצמה" עניין טוב הוא ) ; שיתפנו פעולה עם סימפסון ( הרי זו מומחיות "כשלעצמה , " רחמנא ליצלן . ( ... לפי היגיון זה של מתאבד , האם לא יציעו לנו , בסופו של דבר , לשתף פעולה גם ב"פארלמנט" הערבי 1 לוטשים עין לירושלים מלונדון מגיעות ידיעות חדשות המניחות יסוד לחששות , כי בעקיפין עלולה ועידת ה"שולחן העגול" להסב לציונות תוצאות הרות אסון . אם להאמין להודעות , שנתפרסמו בכמה עיתונים , הרי שאוקאט עלי , הידוע למדי , מנהל משא ומתן רשמי עם ממשלת בריטניה בדבר הקמתה מחדש של הכליפות וקביעת מרכזה בירושלים . אומרים , שיש כבר מועמד לתפקיד הכליף . שאוקאט עלי מבטיח לאנגליה את ידידותו של כל העולם המוסלמי , אם תשתף זו פעולה בהגשמת תכניתו המוצעת . כן נאמר ששאוקאט עלי ביקש , כביכול , מערביי ארץ ישראל להימנע ממערכה של "אי שיתוף פעולה" עד שהוא יסיים את המשא ומתן עם הקאבינט הבריטי . ועוד אומרים , שזה לא מכבר הוא שלח מברק למופתי הירושלמי להודיעו , כי המשא ומתן מתנהל בהצלחה . קשה לקבוע מה מידת האמת בהודעות אלו . משא ומתן מסוג זה מתנהל , כמובן , באווירה של סודיות מוחלטת . ולנו ייוודע הדבר , אם ייוודע בכלל , לכשתתקבלנה החלטות אלו או אחרות בעניין זה . מצד אחר , ידוע , שבין מנהיגי המוסלמים בהודו , המשתתפים בוועידת לונדון , אין תמימות דעים . סיראלי אימאן , למשל , הציר בעל ההשפעה , הוא מתנגד קיצוני לתכנית הפאן איסלאמית של שאוקאט עלי . לפי דעתו אין למוסלמי הודו כל עניין במוסלמי ארצות אחרות ואל להם להתערב בענייניהם . ל"דוקטרינת מונרו" זו מסכים במקצת גם אגא חאן . אומרים עליו על הלה , שהוא מכיר ב"אחווה כלל-עולמית , " אולם הוא סבור , שמבחינה מדינית על בני דת מוחמד 1 בלונדון נערכה בשנים 1932—1930 ועידת ה"שולחן העגול" בניסיון ליישב את בעיית הודו במסגרת הקיסרות הבריטית . השתתפו בה נציגי האוכלוסייה המוסלמית , ולמן המושב השני השתתף גם גאנדי מטעם מםלגת הקונגרס ההודית .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help