sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:248

מן היומן : הצד העכור שבמיפקד הידיעות המוקדמות על האווירה , שבה ייערך , כפי הנראה , המיפקד בארץ ישראל , יוצרות רושם קשה . עוד לפני שהחל המיבצע עצמו , שומעים אנו , כמעט יום יום , על מאסרם של יהודים צעירים . הם מואשמים בתעמולה המטיפה להחרים את המיפקד . ארץ מופלאה : לנהל תעמולה , המטיפה להחרים את המסחר והתעשייה של היהודים , — מותר ; לנהל תעמולה נגד הצהרת באלפור ונגד המאנדאט — מותר ; להטיף לאיבה פעילה כלפי היהודים , גם כן מותר . אם לשפוט לפי מספרם של אלה שהשתתפו בפרעות של אשתקד , המהלכים חופשית ברחובות , הרי , למעשה , מותר אפילו לערוך מסעות "איבה פעילה . " נראה , כי כל אלה אינם בגדר פשעים כבדים כל כך , כמו החרמת המיפקד ... אך יש להודות , כי במקרה הנדון — לא קנאותו של משפט הצדק שם מפתיעה כל כך , כמו התרפסותה שם של האוכלוסייה היהודית בחלקה . הצעירים שנאסרו יושבים בבית הסוהר , ובו בזמן יושבים בשלווה ובהשקט צעירים אחרים בבניין הגימנסיה בתל אביב , בחברתו של האדון מילס , והוא מלמדם איך יש לבצע את המיפקד . אחר כך יפשטו צעירים מן הסוג האחר על בתי היהודים כדי לערוך את המישאל והמיפקד . הנותנים לעצמם הצעירים האלה , מן הסוג האחר , תלמידיו של מילס , דין וחשבון לגבי שאלה פשוטה אחת : מה ייעשה ליהודים שיסרבו להשתתף במיפקד ? הרי הפוקדים יהיו נאלצים להלשין עליהם לפני השלטונות : יהודי א' או יהודיה ב' סירבו להיפקד ! אחרת הרי לא יתכן : — הפוקד חייב לדווח , אין שום ספק , שהאדון מילס הסביר להם זאת . ואז , על פי הלשנות , שהלשינו יהודים על יהודים , ישפטו את המחרימים ויכלאום בבית הסוהר . דומני , שלא נטעה אם נאמר , שכיעור מוסרי כזה טרם היה בדברי ימי היישוב החדש . בשעתו רבו ההלשנות שהלשינו יהודים לפני הפחה על אליעזר בן יהודה המנוח על שניסה להחיות את השפה העברית , אך

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help