sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:247

גנבים והחלו לשדוד את ביתו , תוך שאחד מהם יושב באותה שעה ליד הפסנתר ומתחיל מנגן את המארסלייזה ; ואילו הפאטריוט התייצב למצב " דום" והניח לגנבים להוציא את כל כלי הבית שלו . אתכבד להודיע , כי האיש הזה פעל לא כמו פאטריוט , אלא כמו גולם . המארסלייזה היא הימנון המולדת והחירות כאשר מנגנים אותה לשם מטרות פאטריוטיות ושחרור ; אבל אם משתמשים בה לשם שוד , הרי אז גם המארסלייזה איננה אלא אונאה . קל מאוד לפרק כל מעשה נבלה ל"גורמים , " שכולם , מלבד האחרון שבהם , אין בהם אף שמץ של נבלה . אם אני רוצה לפוצץ את ביתך על ידי אבק שריפה , הרי גם את זה אפשר לפרק לכמת גורמי תמימות בהחלט . גפרית היא דבר תמים , כמו כן המלחת , והפחם עוד תמים מהם . למה אין לתת לאדם פחם , או מלחת או גפרית ? משום שאתה יודע , במקרה דנן , שאני רוצה להכין מן החומרים האלה אבק שריפה ולפוצץ בית , ודווקא את ביתך שלך . אפשר ונחזץ להגיש לשכן סכין לצורך אכילה , אבל להגיש לו את הסכין לשם רצח — אסור . גם בזה , שאדם כורה בעצם ידיו בור , אין שום דבר מגונה — אם נועד הבור הזה לנטיעת עץ תפוח . אבל אם ניטע העץ כדי לשמש עץ תלייה , שעליו רוצים לתלות אותך , אל תהיה כסיל ואל תכרה לעצמך בור . אגב , אין לך דבר קל יותר מאשר לבטל את המיפקד : אם הרבה אלפי בני אדם יסרבו לי'היפקד , " הרי יאבד המיפקד את כל תוקפו ולא ניתן יהיה להסתמר עליי . אמנם , אומרים , כי על כך מתחייב הסרבן בעונש כדי שלושה חודשי מאסר ; אבל כל יהודי בארץ ישראל ישלם במחיר יקר הרבה יותר , אם יעבור המיפקד ב"הצלחה . "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help