sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:241

שם הגיע להט הוויכוח לידי כד , שחלק מן הרוויזיוניסטים פרשו מן המרכז , שנבחר בוועידה שנערכה זה לא מכבר , והקימו "ארגון" רוויזיוניסטי מקביל . דבר זה הוא , כמובן , בלתי נסבל , ואין מה לדבר על הכרה בהתארגנות חדשה כזאת : ה"ארגון" חייב לחדול מקיומו , ועל חבריו לחזור ולהשתלב במסגרת הכללית של הרוויזיוניזם בארץ ישראל . אולם גם לחוגי המרכז יש להזכיר בכל כובד הראש , שאין לחזק את התנועה על ידי אמצעים שליליים בלבד . בתנועה מצויים שני הלכי רוח . בכך מורכבותו , אולם בכך גם כוחו . מסורתנו היא — לעולם לא לדהור , בתוך ה"ברית , " באין מעצור , לעולם לא להרשות השתלטות מיכאנית של הרוב על המיעוט , ולעולם לא להרשות מצבים , שבהם ירגיש עצמו חלק מפעלתני הרוויזיוניזם הנאמנים והמסורים מדוכא או נדחף החוצה . נקודת ראות ז 1 בדבר "הידברות" קיבלה גם אסיפת המליאה שנערכה זה לא מכבר בקאלה . נקודת ראות זו צריך לקבל גם הרוויזיוניזם בארץ ישראל . הוא זקוק למוםדות הנהגה המורכבים מנציגיהם של שני "הלכי הרוח : " ויהיה הדבר קשה לעובדים בעלי זכויות אלד , או אחרים ככל שיהיה , הדבר חייב להיעשות וייעשה — ויהי מה ! כין ה"כונד" לגין "פ . ועלי ציץ" האהובים מגדפים זה את זה ... בין ה"בונד" לבין הקבוצה הימנית של " פועלי ציון" מתנהל עתה ויכוח שאיננו נטול עניין . ה"בונדאים" אינם שבעי רצון מכך , שבקונגרס האחרון של האינטרנאציונאל ה 2 היו ל"פועלי ציון" לא פחות משישה צירים , ואילו ל"בונד" רק שניים בסך הכל . והרי ה"בונד" הוא ה"נציג היחיד" של הפרולטאריון היהודי וכד . ' כיצד קרה אי צדק כזה , שלא נשמע כמוהו ? ה"בונדאים" מסבירים זאת בכך , ש"פועלי ציון" השתלטו באורח בלתי חוקי על הסוציאליזם בארץ שלמה ( ארץ ישראל , ( ונוסף על כך עשו גם מעשה אונאה קטן , כשהצהירו , שמספר חברי מפלגתם בפולין הוא . 5 , 000 "פועלי ציון" לא טמנו ידם בצלחת והשיבו לבעלי בריתם באינטרנאציונאל ה 2 בהאשמת אונאה נגדית . בדו"ח , שהגישו לאינטרנאציונאל , ציינו ה"בונדאים , " שמספר חבריהם הוא . 15 , 000 עם זאת , בחוזר סודי מ 25 באפריל 1931 צויין מספר יותר צנוע . 8 , 840 — קשה לבדוק ולהוכיח , מי צודק בוויכוח זה בין ידידים . יתכן מאוד , ששני הצדדים "צודקים . "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help