sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:232

שוחרות השלום של נציגי ההנהלה הציונית , כי כל מאמציהם של הציונים המכוונים להסכמה עם הערבים יהיו לשווא . "כל עוד קיימת הציונות , לא נעשה שלום עם היהודים . " הפתרון היחיד לשאלת הפוגרומים " גרמניה הצעירה" חגגה את יום ראש השגה היהודי על ידי עריכת פוגרום קטן ברחובותיה הראשיים של ברלין . הפוגרום היה "קל . " לא רצחו איש . היכו עוברי אורח בעלי חזות יהודית בקורפירסטנדאם , ניפצו כמה שמשות , חבטו במבקרים בבתי קפה . אחר כד נקטה המשטרה צעדים . " גרמניה הצעירה" הספיקה להראות עצמה בדיוק כמות שהיא , כדי , ראשית , להביא לידי כד , שיוגדרו מסקנות ברורות בשאלת גרמניה , ושנית , לאשר אי אלו הנחות ישנות נושנות בשאלה היהודית . כאן לא תעזור שום הודאה "אובייקטיווית" בכך , שבקרב המונים נרחבים בגרמניה שוררים העוני והיאוש , לא יעזור גם המנהג הציוני הנפסד לעשות הכללה לגבי כל ה"גויים . " האכזבה , שהיתה מנת חלקנו בדרך שיתוף הפעולה שלנו עם אנגליה , לא מן הדין שתאלץ אותנו לאבד כל פרספקטיווה היסטורית ותרבותית . גם באנגליה שוררים היום עוני ואבטלה איומה , ובלונדון יש די יסודות מיואשים שהופקעו מכל מעמד . אבל העובדה היא , שבשום מדרגה של עוני והידרדרות לא ניתן היה להעלות על הדעת התפרצות פוגרום על יהודים בפיקאדילי או ברבעים פחות מפוארים ; בכלל אין להעלות על הדעת , שנוער אנגלי יתן פורקן ליאושו על ידי הכאת יהודים . נהמת הנפש הגרמנית , הנפלטת בקריאה : "עורי גרמניה , התפגרי יהודה" — אינה נפלטת ממחנה ה"לומפן" ( לובשי הסחבות , ( אלא מפי תלמידי האוניברסיטאות . אין לך שאיפה , ואפילו היא השאיפה הכנה והלוהטת ביותר של הדמוקרטיה העולמית , הקוראת להתפייסות ולהתקרבות עמים , שיש בכוחה לסלק את ההבדל הזה ברמת המוסר והתרבות , — את התהום המוסרית והתרבותית הזאת , שאינה מתמלאת על ידי שום הישגים חיצוניים של תרבות החומר והמתבטאת במופגן כל כן כב"כושרו או אי כושרו" של העם שמדובר בו לערוד פוגרום . אשר לנו , עלינו לזכור , הן מכוח תחושת כבודנו שלנו והן מכוח התבונה המדינית , את ההבדל הזה בכל השיקולים והוויכוחים האפשריים שלנו בנוגע ל"אוריינטאציה . " המסקנה השנייה , — ישנה נושנה , ולמרבה הצער היא מסקנה הנשכחת תמיד שוב ושוב . אם עדיין מצויים בני אדם המסוגלים לחשוב , שניתן

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help