sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:222

ובא . " היה צריך להוכיח להם , שכל הצרה נובעת מן ההנהלה , שתכניותינו טובות יותר וכוי . ובכך עסקתי בחריצות ובנאמנות , כלומר , בלא שאסיח את דעת הקהל מנושאים משניים , כגון ביתי'ר . ועוד דוגמא אחת ! פעם אחת תוכננה , סוף סוף , "פעולה" גדולה , מועילה ויפה באמת . כדי להתחיל בה ולפתח אותה , היה צורר בכסף רב ; כדי להשיג אותו , נסעתי לארץ אחת שמעבר לים , שבה יושבים הרבה יהודים אמידים ונדיבים . כשהגעתי לשם , ראיתי מצב כזה : "רבים כאן אוהדים את הרוויזיוניזם ומוכנים להצביע בעדנו בבחירות הקרובות — היזהר נא , שלא לדחותם — " ! "ובמה אפשר לדחותם — " ? "הם כולם — בעד חזית אחידה של הציונות . הרוויזיוניזם מוצא חן בעיניהם מתוך שהם רואים בו התחדשות ההסתדרות הציונית הישנה , אולם הם טרם הבשילו עד כדי תפיסת הרוויזיוניזם בתור מכונה מדינית נפרדת , ולא יבשילו עד כדי כך עד לבחירות . אם תרמוז להם על ה'פעולה' המתוכננת , נאבד את כל הקולות הללו . " והנה , הרהרתי במצב הדברים ושקלתי כל זה . באחת הייתי בטוח : רעיון ה"פעולה" הוא כה בריא ויפה , שאם לעשותו ציר מסעי n * 1 — אפשר לזכות באהדה וגם לאסוף אמצעים , אך בעיקר בחוגים , שאינם מתעניינים בבחירות לקונגרס ; לעומת זה , יידחו מפני ה"פעולה" בלי ספק שוקלי השקל הנאמנים , ובבחירות נקבל בהכרח במקום שלושה מאנדאטים , אחד או אף לא אחד . ואילו "הבחירות — ממשמשות ובאות ; " וועידותינו החליטו " לכבוש את הקונגרס , " ומכאן נובעת לגבי חבר נאמן של הברית התחייבות ברורה ... וכך עברתי במסעי בכל אותה ארץ שמעבר לים , התקפתי חריפות את מי שהיה ראוי לכך והבטחתי , שאנו טובים מהם ; אולם על ה"פעולה" לא רמזתי . כסף נאסף , אך מן הצד , בלא פרסום , באמתלות שונות ... וכמובן , שום דבר ראוי לכך לא צמח מזה , והיה צורך לנטוש את רעיון ה'יפעולה . " ניסיון זה אופייני ביותר לכל עבודתי במשך כל שבע השנים , שאני עושה בשליחות הברית שלנו . אני כותב "בשליחות" בלא שום מרירות : אני מוכן להיות בשליחות , אם יש צורך בכך . אני דורש זאת מאחרים , ומשמע — מעצמי . איזה ערר מייצג דווקא השליח החתום מטה י — לכך אין חשיבות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help