sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:175

דבר זה יביא אותנו שוב למסקנה , שכבר עמדנו עליה לפני שנה בפראג : " הניסוי האחרון . " אין פירוש הדבר , ש"נציב לאנגליה מועד ; " אך פירוש הדבר , בלא ספק , שנציב לעצמנו מועד , אף על פי שמועד זה לא יתבטא בתאריך מדוייק . להשקיע הכל ב"חינוך מחודש" של הציבור האנגלי — לכך לא יסכים איש , אפילו לא מתנגדינו ממחנה Great Russell . street כאשר נתחיל ב"ניסוי" יתחוור לנו כעבור זמן מסויים , אם כדאי להמשיך בניסוי עם אנגליה , או שיש לערוך בדיקה מחודשת של כל האוריינטאציה . אולם לשם כך יש להתחיל בניסוי . עד כה לא הוחל בו . כל מה שעשתה באנגליה , בשבע השנים האחרונות , ועוד לפני כן , ההנהלה הציונית , המעורערת כעת , היה בחזקת חבלה ברעיון הציוני , מלבד חשבון ההפסדים . החינוך המחודש צריך להתחיל בבאזל , בשתי הצהרות י האחת על מטרת הציונות , והשנייה על כך , שהמשטר הנוכחי בארץ ישראל והיחס הנוכחי לציונות בלונדון אינם מתקבלים על דעתנו . לגבי מטרת הציונות נחוץ סוף סוף לקבוע את האמת אחת ולתמיד . מר שילס טוען , שלא הבטיחו לנו כלום , מלבד הזכות להיות מיעוט בארץ ישראל ; ומר וייצמן , שדיבר בשמנו אנו , כביכול , הצהיר אף הוא בברלין , כי בהבטחות שניתנו לנו אינה נכללת היווצרותו של רוב . נחוץ לעשות כן משום שמתן פירושים פוליטיים למסמכים הוא עניין של ויכוח , שתוצאותיו תלויות , בין השאר , גם בעמדתנו שלנו ( עמדת הציונים . ( לא רק בעמדתנו , כי אם גם בעמדתנו . אם אנו מפרשים את ההבטחות שניתנו לנו כהבטחה ל"מדינה , " הרי יש לנו עוד תקווה להשיג גם משותפנו פירוש כזה , או פירוש קרוב לזה . אם גדולה התקווה לכך ואם קטנה — על כך לא נתווכח עכשיו . ואפילו תהא קטנה , הרי בכל זאת תקווה היא . ואולם אם אנו עצמנו מסתלקים מן הפירוש ה"ממלכתי , " הרי אין בכלל כל מקום לוויכוח : השאלה נסתיימה , הציונים עצמם מודים , שאפשר להקים "בית לאומי , " כלומר , לפרוע את אשר הובטח לנו עד הפרוטה האחרונה , בלא ליצור עם זה רוב יהודי . אם נתיר פירוש כזה להבטחה שניתנה , הרי אז אין לנו שום בסיס משפטי למחות נגד הגבלת העלייה , תהא ככל שתהיה . בשום מקום 2 הרחוב בלונדון בו שוכנים משרדי ההסתדרות הציונית .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help