sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:174

מבחינה אובייקטיווית , וככל שהאימפריאליזם הערבי מזיק לנו , בה במידח מזיק הוא גם לאינטרסים של הקיסרות הבריטית בים התיכון , וממילא גם בעולם כולו . אנו , היהודים , מחבבים מאוד סוג אחד של פטפוט : — פטפוט בקול באס , פטפוט תחת מסווה של יישוב הדעת וזהירות ממלכתית . חובבי הפראזיאולוגיה הזאת שואלים : האמנם מבינים אתם נכונה יותר את האינטרס האובייקטיווי של אנגליה מאשר האנגלים עצמם ? אכן , ולא בפעם הראשונה . כולנו זוכרים את הזמן , כאשר לא האמינו השלטונות הצבאיים של אנגליה שיהא עליהם להילחם בחזית ארץ ישראל ; ואנו , הציונים , חשבנו את המלחמה לבלתי נמנעת במובן האובייקטיווי . ונתברר , שאנו צדקנו . אכן , גם כיום יודעים לעיתים קרובות זרים מעמיקי חשוב נכונה יותר על אודות האינטרסים האובייקטיוויים של אנגליה , או צרפת , או פולין , מאשר הציבור המקומי . היה זמן , כשהציבור הגרמני הלך אחרי וילהלם , בעוד שזרים ידעו כי וילהלם ימיט אסון על גרמניה , ונתברר שהם צדקו . מצב העניינים העולמי האובייקטיווי נתפס בעזרת המוח , ולא על םי דרכונו של אדם . העובדה , שזר , בייחוד אם הוא "שותף , " רואה לעיתים קרובות את המצב בארץ באורח ברור יותר מאשר התושב המקומי , אינה פאראדוכס , אלא , להיפר , זאת היא אמת ישנה , שנקבעה גם בפתגמים . בפולקלור האנגלי יש פתגם הדומה לפתגם שלנו : "א גאסט קומט אויף א ווייל און זייט אויף א מייל" " ) אורח בא לדקה ורואה במרחק פרסה . ( " בייחוד כאשר ה"אורח" מתעניין . במצב העניינים האובייקטיווי לא חלה הרעד , בשום דבר : האינטרסים של אנגליה ושל הציונות מוסיפים להיות זהים , ולחלוטין בלא כל שייכות לעובדה , כמה אנגלים מבינים זאת או אינם מבינים כיום . חובתנו היא משום כך — קודם שנחשוב על בדיקה מחודשת של האוריינטאציה היסודית — לכוון את המאמצים הדרושים לשם כך , שהציבור האנגלי יכיר את האמת האובייקטיווית הזאת גם במובן הסובייקטיווי , כלומר , שהוא יבין בייחוד , שטיפוח ההשפעה הערבית בארץ ישראל מזיק לאנגליה , וטיפוח ההשפעה היהודית מועיל לה . כבר אמרתי , שתפקיד זה קשה עתה עד למאוד . אני כשלעצמי חושב בכל זאת , שאפשר למלא אותו , ושכוחותינו מספיקים לכך . מצד אחר אני מכיר רוויזיוניסטים , שמטילים ספק במילוי תפקיד זה , קודם כל משום , שבהלך הנפש של הציבור האנגלי מסתמן כעת בלא ספק סימפטום של " רפיון רוח , " סימפטום שאני חושבו לזמני , אך רבים אחרים חושבים אותו לאורגאני ולמבשר רעות . להתווכח כדי לקבוע , אבחנתו של מי צודקת , הוא ויכוח שאין בו מן התועלת . דבר אחד ברור : יש לעשות את הניסיון .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help