sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:160

החלטה , שמי שיודע עברית עליו לשאת סימן מיוחד ולדבר זה עם זה בעברית . ד ) "הכשרה" מקצועית ( הכנה לעבודה חקלאית ולסוגי מלאכות שונים ) צריכה להקיף בהדרגה את כל הרכבה של ברית טרומפלדור , זהו , כמובן , תפקיד מסובך מאוד . יש לנו חוות אחדות , אנו מקווים להרבותן , אולם בחקלאות בלבד אין אפשרות להעסיק את כולם . על ה"שלטון" החדש לעבד רשימת מלאכות חשובות אחרות בשביל ארץ ישראל ( בהתייעצות עם החברים בארץ ישראל , ( ואז יציעו המחלקות המקומיות לכל בית"רי לבחור בשטח פעולה , שלבו נוטה אליו . בזאת , כמובן , לא ימוצה העניין עד תום : לשם לימוד מקצוע דרושים מורים , כלי עבודה ובתי מלאכה , וכל זה לא ניתן לארגן בבת אחת , במיוחד עתה , עם גידולה המהיר של ברית טרומפל דור , שאנו עדים לו . אולם המטרה ברורה : אין צורך , שבחור או בחורה יסעו לארץ ישראל , אם אין להם , ולוא גם הכנה פשוטה , למקצוע מעשי כל שהוא . כמובן , את המלה "מקצוע" יש להבין באופן נרחב : מקצועות ההוראה או הרפואה — גם הם "מקצועות . " אולם אי-אפשר ליישב את הארץ על ידי מורים ורופאים : התפקיד העיקרי — לעסוק באופן נרחב בלימוד כל סוגי עבודת כפיים . ה ) מה שנוגע ל"תוצרת היישוב , " ננהל אותה מתוך אותה נקודת ראות " קנאית , " כמו בנוגע ללשון : להשתמש , ככל האפשר , בתוצרת ארץ ישראל — חשוב באותה מידה , כמו לדבר בלשון ארץ ישראל . עוד ב"פגישה" הראשונה של מפקדי ברית טרומפלדור בווינה , בינואר , 1929 נתקבלה החלטה , שאת החולצות החומות יש לייצר מן האריג הארץ ישראלי ; על סמך החלטה זו , הוחל בארץ ישראל במשא ומתן עם אחד מבתי חרושת לאריגה , ונרשמה חברת מניות בשם "עיזבונות" לשם מימון העיסקה ; אולם התחילו ה"מאורעות , " הראויים להיזכר , והכל נפסק . ה"שלטון" החדש התחייב להגשים החלטה זו הלכה למעשה . אולם אין די בכך . במצב רוחו של כינוס דאנציג הורגש , שהמוני ברית טרומפלדור מבינים לגמרי את משמעות העיקרון של "תוצרת הארץ : " מבינים , שהצורה הנבונה ביותר לשיתוף פעולה עם בני אדם הבונים את ארץ ישראל היא לארגן בכל מקום ומקום מכירה לתוצרתם . בכיוון זה נשתדל לנצל את המרץ וההתלהבות של הנוער שלנו בכל מאת האחוזים . ו ) ולבסוף עבודה תרבותית . אם לשפוט לפי הכינוס וגם לפי הסתכלויות 1 האישיות בעת נסיעותי , כבר קנתה לה "השקפת העולם הבית"רית '' המיוחדת במינה אחיזה בתודעת המוננו ; אולם עתה יש צורך לנסחה בדחיפות בספרי לימוד מודפסים או מדריכים . וזאת נעשה . אחר כך : נעבד תכניות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help