sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:150

מספרם של המונים אלה . להופכם לגורם העיקרי והממשי של החיים הלאומיים היהודיים . בזאת עדיין לא מוצתה משימתה הארגונית של הוועידה . בדרך כלל תהא זאת משימה קשה מאוד ומורכבת . ברית טרומפלדור כשלעצמה היא תופעה מסובכת באורח יוצא מן הכלל . משתי בחינות היא אפילו מהווה מה שקרוי בספרי הלימוד לתורת ההיגיון "אנטינומיה" : האחת נוגעת לקשר שבין ברית טרומפלדור לבין הרוויזיוניזם ; והאחרת , עצם המיבנה הפנימי של ברית טרומפלדור . לפי עצם טבעה מהתה בית"ר חלק מהתנועה הרוויזיוניסטית ; אך בעת ובעונה אחת בית"ר היא הסתדרות בלתי תלוייה . הקשר הפורמאלי בין שתי הבריתות מסתכם בדבר אחד . חברי ברית טרומפלדור ( מעל לגיל ( 18 רשאים להיות רק רוויזיוניסטים . אין ביניהן שום קשר פורמאלי אחר ואינו צריך להיות . ברית טרומפלדור עצמה קובעת את התקנון והמיבנה שלה ואת משימותיה ; היא עצמה יוצרת את כל ההיירארכיה שלה מן המסד עד הטפחות , וכך צריך הדבר להיות , שאם לא כן , לא היד . בה כדי להוות הסתדרות לחינוך עצמי . עם זאת , ברור , שמן ההכרח שיהיו מגע תמידי ושיתוף פעולה בין בית"ר לבין הרוויזיוניזם : כפי שמן ההכרח להימנע מ"התחרות" ומהתערבות של הסתדרות אחת בשדה פעולתה של רעותה , או מ"חטיפת" אנשים בעלי חשיבות זו מזו . בעייה זו נבדקה ( באורח סוער למדי ) בוועידת הרוויזיוניסטים בפראג ; ושם , בהשתתפותם של מנהיגי בית"ר , עובדה תכנית "הסכם , " שאמורה להיות מוצעת עתה לאישורו של כינוס דאנציג . בהתאם להסכם זה מגבילה בית"ר את פעילותה רק לתפקידי חינוך ( לרבות , כמובן , כל צורות ההכשרה ) ו אולם מה שנוגע לכל היתר : בחירות , "פוליטיקה , " בכלל — כל ההפגנות nach aussen ( כלפי חוץ ) — לכך אין לבית"ר כל שייכות , ובתחום עבודה זה , פועלים חבריה ( המבוגרים מגיל ( 18 כחברים רגילים של ברית הצה"ר , לפי הוראות מוסדות ברית הצה"ר . מלבד זאת , נכלל בהסכם גם התנאי שכבר הוזכר , ואשר לפיו אל ץ לנוער ל"השתהות" בבית"ר , כלומר , עם סיום הקורס , על הנוער ( תוך שהוא מוסיף להימנות עם חברי המילואים של בית"ר ) לעבור למעמדם של רוויזיוניסטים רגילים , פרט , כמובן , למדריכים או לחברי סגל הפיקוד של בית"ר . איר כל זה ימומש , הלכה למעשה , יוכיח המעשה . יש , כמובן , לצפות לאי נוחות , אך אין להתיירא מכך . אין מנוס מהתנגשויות בין 1 סתירה או ניגוד בין שתי השקפות נכונות כשלעצמן .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help