sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:148

צביון עלוב ; עתה יש להתגבר על מחלה זו . מן הדין שעם ישראל המתחדש יהא מורכב מאפרתים , הנכונים לחטוב עצים ולשאוב מים . מן הדין שלא יהיו בקרב עם ישראל כאלה הקרויים פשוטי עם . צריך שמטאטא הרחובות יתברך לא רק בנשמה של מרום עם הארץ , אלא גם בגינוני נימוסין של אפרתי כלפי חוץ — דרך דיבור מתונה , מדוייקת וברורה , יחס של אדיבות אבירית אל החזק ואל החלש , אל הידיד ואל האוייב . הדבר קשה ומחייב מאמץ על אנושי , משמעו — ניפוץ כל הרגלינו . אך כבר היום אפשר לראות כי בבית"ר ישנה שאיפה לכך , ואין היא פרי השראה מן החוץ , אלא שהיא בגדר גידול בית : רוחשים יחס כבוד כלפי הצורה , יש תחושת קדושה לטקסיות , יש רצון להיות יפה , חרף העוני וחרף הצער מבית והאיבה מחוץ . המגמות המעשיות בבית"ר אינן אותן המגמות ואינן שוות בכל הארצות . ישנן ארצות , שבהן ניתנת תשומת לב גדולה יותר לחינוך הרוחני ; ישנן כאלה , שבהן ניצב רעיון הלגיון במקום ראשון ; ועוד ישנן ארצות , שבהן נתונה כל תשומת הלב ל"הכשרה" — להכשרת הנוער לחיי משק חקלאי ; דרך אגב , בתחום זה הגיעו חברי בית"ר בלאטוויה ובפולין להישגים רציניים . על רקע הבדלים אלה בהדגשים המעשיים לגבי סעיף זה או אחר של הרעיון הבית"רי נוצרת לעיתים פילוסופית מקומית חד צדדית . דבר זה אינו צריך להפחידנו ; חשוב רק להשתדל , שבכל מקום , ככל שניתן , יתממשו כל ה"הדגשים . " על אחד ההדגשים תצטרך הוועידה לתת את דעתה במיוחד . דווקא ההכשרה בתחום הלגיון לא הוצבה עדיין כל עיקר על הרמה הראוייה לה . ישנם סניפים , ומספרם לא קטן , שבהם מטופחת ההכשרה כמעט כלכולי . בהלך רוח צבאי . גם זה חשוב : אילו היה רווח הלך רוח כזה בקרב הנוער היהודי בשנים , 1917—1915 כי אז היו לנו בארץ ישראל בעת הכיבוש כוחות אחרים לגמרי . נוסף להלך הרוח דרושה גם עבודה מעשית , וזו על פי רוב אינה מצוייה , או כמעט שאינה מצוייה . מובן , שהמכשול על דרך זו נעוץ בחסרונו של בית ספר למדריכים , ועוד יותר מזה — במחסור בכסף . אך זו אינה תשובה . צריך ! על הוועדה יהא לעבד שיטה מחמירה של מבחני חובה מחזוריים , תמרונים ומחנות אימונים שנתיים . על הוועידה יהא גם לטפל בבעייה שעליה לא הירבו ל"התעכב" בבית"ר . ברית טרומפלדור איננה בחזקת מועדון . לעבור דרך ברית טרומםלדור פירושו לעבור קורס מסויים , שיש לו התחלה ויש לו סיום . הסיום מותנה בעמידה בבחינה ולאחר הבחינה עובר הבית"רי למילואים . קו התחום שבין " שירות סדיר" לבין שירות במילואים צריך להיות חד וברור .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help