sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:147

הציונות ; עליונותו של העיקרון הממלכתי על פני העיקרון המעמדי " ) מוניזם ; ( " הכשרה לכל סוגי ההגנה העצמית , כיסוד חובה במערכת החינוך היהודי " ) לגיוניזם . ( " אפשר להביע זאת גם במלים אחרות : השקפת עולם הנשענת על שלושה ערכי יסוד אלה : מטרתה הנעלה ביותר של בית"ר נעוצה בכך , שיש ליצור , בדרך של חינוך עצמי של הנוער , טיפוס יהודי חדש וטוב יותר שיוכשר במיוחד לשם הקמתה של מדינה יהודית . במקרה זה אין צורך להתיירא מן המושג , שעליו מתווכחים כיום לעיתים קרובות : גזע פסיכולוגי חדש . יש רק להימנע מדבר אחד < לא לחשוב כאילו "גזע" חדש כבר קיים . בינתיים קיים רק הנבט שלו והוא מסתכם בכך , שיש אלפי נפשות צעירות , שהפסיכולוגיה היהודית של היום נראית להן במובנים רבים בלתי בריאה , והם חולמים ליצור פסיכולוגיה יהודית חדשה , ולפתוח במיבצע בם בעצמם . געגועים אלד , לנפש חדשה הינם , בלי ספק , כשלעצמם , הנבט של הנפש החדשה , אולם רק נבט ולא יותר . ולשם עיצוב אמיתי של ה"גזע החדש , " עוד נזדקק לשנים רבות , לעמל רב , להרבה כשלונות ואכזבות . הטיפוס היהודי , שעליו חולמת בית"ר , — יש בו מן ההתגשמות הנעלה של תחילת משמעת עצמית רוחנית . ראשית לכל הוא "מוניסט" י הוא חי למען הקמתה מחדש של המדינה העברית . זהו מזבחו האזרחי היחיד : מזבחות אחרים אין , אידיאלים אחרים אינם יכולים להיות ; את כל גילויי החיים היהודיים הלאומיים יש לשעבד על פי אמת מידה יחידה זו — לאינטרס של התקומה המדינית . תפקידם האישי של כל נער וכל נערה בישראל מסתכם בכך , שעליהם להכשיר עצמם להשתתפות במשימת התקומה המדינית מבחינת הרוח , הלשון , המקצוע ומבחינת ההכשרה הצבאית . אלה ביניהם , שיפול בחלקם להשתתף בבניין המדינה העברית באורח בלתי אמצעי , כלומר , בארץ ישראל גופה , אל להם לראות עצמם בגדר יחידים , בעלי טעם אינדיווידואלי , ואף לא בגדר מעמד , בעל אינטרסים מעמדיים , אלא בראש וראשונה בחזקת "פונקציה" של הציונות , כגלגל או כבורג במכונת ההתיישבות . זוהי בעצם הבנת הדמוקרטיה ברמתה הגבוהה : כולנו שווים , כולנו חיילים רגליים במשחק האשקוקי , לרבות החייל הרגלי המכונה " מלך" או "צריח ; " ולהיות חייל רגלי , הרי זה כבוד , כי הרצון , המניע חיילים רגליים אלה , הוא רצון לאומי , כלומר , סך הכל של רצונותיהם שלהם . עם זאת , על הטיפוס היהודי החדש להיות ניחן באצילות מעודנת . אילו חיינו , אנו היהודים , חיים נורמאליים , כי אז היו נוצרות אצלנו במרוצת ארבעת אלפים שנים רצופות של תרגול תרבותי דפוסי הווי משוכללים ונאצלים . ההיסטוריה שלנו עיוותה אותנו , דפוסי חיינו כפי שנתגבשו קיבלו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help