sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:132

השאלה הערבית ואולם יש עוד שורת בעיות , שלגביהן ניגודי ההשקפות בינינו לבין הציונות הרשמית נשארים בכל תוקפם . בתחום ה ב ע י י ה הערבית , המגמה השולטת בציונות דורשת בתוקף , שמצדנו , מן הצד היהודי , ייעשה כל מה שניתן לעשות , כדי להגיע להסכם עם הערבים . הסכם הוא דבר טוב והכרחי . אך משום מה מתארים אנו לעצמנו , באורח שיטתי , כאילו הגשמתו של הסכם זה תלוייה אד ורק ב נ ו . חוגי השלטון באנגליה קולטים תפיסה זו ומשתמשים בה , תוך שהם אומרים : אין אנו יכולים לעשות כלום בעניין רפורמות יסודיות בארץ ישראל , עד שלא תגיעו להסכם עם הערבים . יש להבין , שהקושי בד , סכם טמון בתחום האובייקטיווי . בלא ספק , אביע את מחשבתם ואת השקפתם של כל הציונים , אם אומר ; אין אנו רוצים לסלק ערבים מארץ ישראל ; תמיד תישאר בארץ אוכלוסייה ערבית ניכרת , ואני מקווה — גם מאושרת . היחסים הלאומיים יתבססו על שוויון מלא . אך הערבים , אפילו אלה , שנוטים להאמין להבטחותינו אלו , מכריזים : כן , אך אתם רוצים ליצור רוב יהודי בארץ ישראל , וזה דווקא מה שאין אנו יכולים ואין אנו רוצים לאפשר לכם . ובעקיבות גמורה מבחינתם — מתאמצים הערבים להשיג זכות להטיל וט 1 על העלייה היהודית . אד אנו לא נסכים לכד ואיננו יכולים להסכים לכך . בתנאים הנוכחיים לא ניתן להתגבר על התנגשות זאת של דעות ואינטרסים . לשם מה איפוא ליצור לעצמגו אשליות על הסכם ? צריך שיהיה אומץ לב לומר בכנות את האמת הבלתי נעימה . שאם לא כן , תמיד נשמע מצד האנגלים את ההכרזה הזאת : נמלא את כל דרישותיכם , אך תחילה עליכם להגיע לידי הסכם עם הערבים . שום התיישבות לא נעשתה בהסכמתה של אוכלוסייה מקומית . אנו מבינים ונוטים אף לכבד את התנגדות הערבים להתיישבות היהודית בקנה מידה המוני . התנגדותם זו מובנת מבחינה אנושית , אך אין משמע הדבר , שהיא צודקת . דוגמא מחיי יום יום תבהיר זאת בקלות . תארו לעצמכם , שאתה ושני בני משפחתך נוסעים ברכבת , ועלה בידי שלושתכם לתפוס תא בעל שמונה מושבים . ברגשי חשדנות יתירה וצרות עין עמוקה מקדמים אתם את פני כל נסיונותיר & של נוסעים חדשים לחדור לתא "שלכם . " את המתפרצים לתאכם אתם רואים כאויבים , כפולשים . מבחינה אנושית הדבר מובן , אך אינו מוצדק . התא הוא בעל שמונה מושבים , וימחו שלושת האנשים שהתיישבו בו לראשונה ככל שימחו , אין זכות כזאת — אלוהית ואנושית , — שתרשה להם להחזיק לעצמם בכל התא . על כן אין אנו מאמינים בשלום לאלתר . דרושים דור דורתיים , עד

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help