sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:129

מעשית ופסיכולוגית בעמדתו של אגף אחד ורק אחד , דהיינו , של הרוויזיוניזם . אילו נתברר , שיציאתם זה לא מכבר של אנשי "המזרחי" מן ההנהלה אינה מחלוקת זמנית , אלא גילוי של ניגוד אורגאני שצץ ועלה , כי אז יהיה מספר האגפים האלה שניים . ואז גם תגיע השעה לדבר על שני גורמים . לעת עתה יש רק אחד . כל עוד יחשבו הרוויזיוניסטים את ההנהלה הציונית , הנוכחית או אחרת , לבלתי ראוייה לאימון , לא תהיה שום אחדות , ועל כן אין החלומות על השכנת שלום בעזרת ה"קואליציה הרחבה , " כמתואר לעיל , אלא חלומות באספמיא שלא נשקלו כל צורכם . מובן , שעקרון הקואליציה כשלעצמו מתקבל על הדעת ; במיוחד בהתאח דויות כאלה , שמספר הסיעות בהן אינו שתיים ולא שלוש , אלא הרבה . ואולם , עם כל זה , יש לשאוף לא לכך , שהקואליציה תהיה "רחבה , " אלא לכך , שהקואליציה תהיה מעור רעיוני אחד . במלים אחרות : קודם כל צריך , שהקבוצות הרוצות לשלוט ביחד תבואנה לידי הסכמה לגבי המצע המשותף ושהקונגרס יאשר מצע זה . שנית , את הרכבתה של ההנהלה החדשה יש למסור לנציגי אותה סיעה , שהיא , בעיקר , אחראית לחיבורו של המצע החדש . בציונות נוצר מצב כזה , שתפקיד זה של קביעת זכויות המחבר לא ייתקל בשום קושי . זה שנים רבות מתנהל ויכוח לא בין עשרה זרמים ולא בין חמישה ולא בין שלושה , אלא אך ורק בין שניים ; ואחד מהם נקרא רוויזיוניזם . אם יקבל הקונגרס מצע , הכולל עיון מחודש בשיטות ששלטו עד כה , — שיטות מדיניות , כספיות , חברתיות וארגוניות , הרי יאמר כל מחזיק שקל ממוצע : " זהו — רוויזיוניזם , " וכל ציר ישר יצטרך להודות באותה אמת , ומכאן נובע בבירור , למי צריך להימסר תפקיד הרכבתה של ההנהלה החדשה , כלומר , חיבור רשימה , שתוצע לוועדה המתמדת ולקונגרס . מובן , שעל מחברי רשימה זו להשקיע את כל מאמציהם , כדי לנצל את היסודות הרב מפלגתיים , העומדים מתוך שכנוע על בסיס המצע החדש , למען שיתופם בהנהלה החדשה . אך בעת ובעונה אחת מן הדין שיימצא בהנהלה כזאת "גרעין" יציב וחזק , שיבטיח את אחידות פעולתה ואי פגיעה במצע . אין אנו יודעים ואין אנו מתעניינים לדעת , אם כך נוצרות , קואליציות " רחבות . " ואולם קואליציות רעיוניות יציבות נוצרות אך ורק ככה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help